ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   İslami Yazılar & Hikayeler (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=320)
-   -   Hz. Nûh (A.S)’In, Masum Oluşu İle İlgili Mesele (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=369154)

Prof. Dr. Sinsi 08-02-2012 03:18 AM

Hz. Nûh (A.S)’İn, Masum Oluşu İle İlgili Mesele
 

PEYGAMBERLERİN MA'SUMİYETİ

Hz. Nûh (a.s)’ın, Masum Oluşu İle İlgili Mesele


Yüce Allah'ın Hz. Nûh (a.s)'m kıssasına dair şu sözü, onun masumiyetliğine işaret eden delillerdendir. Yüce Allah, Hz. Nûh (a.s) ile ilgili olarak şöyle buyurmaktadır:

"Nûh Rabbine dua edip dedi ki: Ey Rabbim! Oğlum benim dilemdendir. Senin, (ailemden olanları kurtaracağına dair bana verdiğin) vaadin de elbette haktır ve Sen, hakimlerin en hakimisin.' (Bunun üzerine Allah da: ) 'Ey Nûh! O (oğlun), katiyen senin ailenden değildir. (Kendilerini kurtarmayı vaat ettiğim aile halkının arasında onun yeri yoktur. Çünkü Ben, senin ailenden iman eden kimseleri kurtaracağımı vaat etmiştim). Çünkü O, (nun iman etmemekle yaptığı iş) Sahih olmayan bir iştir. O halde (bilgin olmayan bir şeyi,) Benden isteme! Cahillerden olmaman (ve böylece dilemen caiz olmayan bir şeyi istememen) için sana Öğüt veriyorum' dedi.[47]

Ayettede görüldüğü üzere Hz. Nûh (a.s) yalnızca Rabbinden, oğlunu boğulmaktan kurtarmasını istemiştir. Çünkü Yüce Allah, Hz. Nûh (a.s)'a, ev halkını boğulmaktan kurtaracağını ve zalimleri helak edeceğine dair vaatte bulunmuştu. Oğlu ise ev halkmdandı. Zira Hz. Nuh'un oğlu, babasına iman edeceğine dair söz vermişti. Bundan dolayı Hz. Nûh, oğlunun, kendi dini üzere olduğuna inandığından dolayı Allah'tan, onu boğulmaktan kurtarmasını istedi. Hz. Nûh, oğlunun, küfür üzerinde bulunduğu gerçeğini bilmiyordu. Ancak Yüce Allah, Hz. Nûh (a.s)'a, onun iman etmediğini ve bundan dolayı da kendi ailesinden saymayacağım açıkladıktan sonra, Hz. Nûh, oğlu hakkındaki gerçeği öğrenmiş oldu. Yüce Allah, Hz. Nûh (a.s)'m oğluna dair şöyle buyurmaktadır:

"0, (oğlun) senin ailenden değildir." (Hûd: 11/46) Yani "Oğlunu, kendilerini boğulmaktan kurtarmayı sana vaat ettiğim aile halkınm arasında yeri yoktur. Çünkü oğlun, iman etmiş kimselerden değildir. Ben ise, senin ailenden iman eden kimseleri kurtaracağımı vaat etmiştim" demektir. Bunun üzerine Hz. Nûh (a.s), gerçeği öğrendikten sonra oğlundan uzaklaşmıştır. ...

Ayrıca Hz. Nûh (a.s), Rabbinden, mümin olmayan oğlunu boğulmaktan kurtarmasını istemesine dair bu konuda bir masiyet veya günah işlememiştir. Yalnızca Allah'a, oğlunu boğulmaktan kurtarması için dua etmişti. Hz. Nûh (a.s)'rn bir insan ve merhametli bir baba olmasından dolayı, Onu da (oğlunun boğulmasını görmesi üzerine) baba şefkati ve acıma duygusu kaplamıştı. Bundan dolayı oğlunun boğulmaktan kur-. ttılması için Allah'tan, oğlunun kalbine, "imanı" ilham etmesini istedi. Hz. Nûh (a.s)'m, bu isteği üzerine Yüce Allah, ona; oğlunun kafirlerden olduğunu ve onunda boğulmak suretiyle helak olanlardan olduğu haberini verdi.

Üstad Ebu Mansur (rh.a), bu ayetin teisirinde şöyle der:

-"Hz. Nûh (a.s)'ın oğlu, münafık olduğundan dolayı Hz. Nûh (a.s)'m yanında onun dinindeymiş gibi görünüyordu. İşte bundan dolayı Hz. Nûh (a.s), oğlunu da kendi dini üzere gördüğünden dolayı onun, Allah'a; 'oğlumda benim ailemdendir' (Hûd: 11/145) demesinin ihtimali bundan dolayıdır. Ayrıca Hz. Nûh (a.s), oğlunun -kafirler-gibi- boğulmaktan kurtulmasını Yüce Allah'tan istemektedir....Hz. Nûh (a.s)'m, benzeri bir isteğinden yasaklanmasına dair haber, Yüce Allah'ın şu sözünde geçmişti:

'Zulmedenler (kavmin) hakkında, (onların boğulmaktan kurtulmalarına ve şefaate kalkışıp azabın onlardan kaldırılnasına dair) Bana bir şey söyleme! Çünkü onlar, suda boğu-acaklardır. " (Hûd: 11737)[48]

Hz. Nûh (a.s), oğlunun, kendi yanında iman ettiğini görlüğünden[49] dolayı onun bu zahiri imanına dayanarak Allah'tan mu boğulmaktan kurtarmasını istemektedir. Nitekim münafik-ır, efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v)'e bazı konularda muva-akat ettiklerini söylüyorlar ve bazen de Onun sözünün aksine areket ediyorlardı. Resulullah (s.a.v) ise onların münafık oluklarım bilmiyordu. Nihayet Allah, Ona, kimlerin münafık Iduğunu bildirmesinden sonra münafıkları bildi.

İşte Yüce Allah'ın, "O, Senin ailenden değildir. " (Hûd: î/46) Yani "oğlunun, kendilerini boğulmaktan kurtarmayı ana vaat ettiğim aile halkının arasında yeri yoktur. Çünkü, endilerini boğulmaktan kurtarmayı vaat ettiğim aile halkın, izli ve açık durumda da hakikaten mümin kimselerdir' sözü e böyledir.[50]





[47] Hûd: 11/45-46.

[48] Nesefî, Tefsiru'n-Nesefî. 2/192.

[49] Fahrcddin er-Râzî bu konuyla ilgili olarak şöyle der: "Hz. Nûh (a.s)'ın ümmeti, ; grup idiler: 1. Açıktan kafirlik yapanlar, 2. İmanını açıkça bildren müminler. 3. ir grup münafık... Müminler için takdir edilmiş ilahi hıküm, kurtuluş; kafirler ıkkındaki iiahi taktir ise boğulmak idi. Bunlar zaten malumdur. Fakat münafıklar ıkkındaki hüküm gizli idi. Nuh'un oğlu da, o münafıklardan olup, Hz. Nûh (a.s) um mümin olabileceğini sanıyordu. Oğlu hakkında babanın aşın şefkati, oğlunun İlerini ve amellerini, onun bir kafir olması sebebiyle yapılmış olduğu anlamına f ğil, daha geçerli sebepfcre hamletmeye sevk etmiştir. (Fahreddin er-Râzî, Tefsiri bîr, 13/40) (ç).

[50] Peygamberlerin masumiyctligine dair kitabın orijinaündeki sıralamayı takip t-:yip. Peygamberlerin sıralanmasına göre bir yol takip ettik. Zira kitabın orijinal alamasında Peygamberlerin tarihi hayatlarına göre bir sıralanma pn planda tutılmıştır. (ç)

Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 134-136.




Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.