ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Serbest Forum (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Artçılar Dikkat ! (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=364087)

Prof. Dr. Sinsi 08-01-2012 04:22 AM

Artçılar Dikkat !
 
Bir motorsikletin arkasına atladığınızda hayatınızı tam anlamıyla sürücünün ellerine bırakıyorsunuz. İşte bu adımı atmadan önce bilmeniz ve gözönünde bulundurmanız gerekenler. Motorsiklet sürmeyi öğrenmek dikkat ve beceri ister ama motorda yolcu olmak bundan bile zordur. Bunun için okul falanda yoktur genellikle tavsiye isteyebileceğiniz tek kişide belkide bu işi daha önce hayatında hiç yapmamış olan sürücü olacaktır bu da karşınızdaki en büyük sorun olacaktır.

Motora binmekten zevk alan herkesi ilgilendireceğini düşündüğümüz bu makaleyi web sitemizden yayınlayarak sizlere bir nebze olsun yardımcı olabileceğimizi umuyoruz.

Ne Beklemelisiniz ?



Eğer bir motorsikletlinin arkasına binip beraber gezme teklifini kabul edecekseniz bu kişinin hem yanlız hem de arkasında bir yolcuyla motor kullanma tecrübesine sahip olmasını beklemelisiniz. Rider'ın sizin de korumalı giysi ve kaskınızın olması konusunda dikkat etmesini, bunu sağlamasını, ve bunları düzgün kullanmanızı istemesini beklemelisiniz. Sürücünün size motora nasıl binip nasıl oturacağınızı ve nasıl ineceğinizi anlatması gerekir.

Rider Tecrübesi

Bir yolcu arkanızda olmak kaydıyla motorsiklet sürmek tek başına kullanmaktan daha fazla beceri gerektirir. Motor ağırlaşmıştır ve önceki kadar atak seyretmeyecektir yada alışık olduğunuz kadar kısa mesafede durmaz. Duruşlarda dengelemek çok daha zordur. Yeni bir Rider tecrübesiz olacaktır ve bu sorunlarla başa çıkması oldukça zor olabilir. Bu durumda bir davet aldığınızda sormanız gereken ilk soru "Ne zamandır motor kullanıyorsun?" olmalıdır. Eğer o motorun arkasına binecek kişi benim çocuğum olsa cevap en az bir sene olmalıdır.

Ben olsam soracağım sorular şöyle devam eder:

"Bu motorsikleti ne zamandır kullanıyorsun?" Duymak isteyeceğim cevap en az üç aydır.

"Motor kullanmayı nasıl öğrendin?" Eğer yıllardır motor kullanıyorsa yada mobiletten başlayıp devam etmişse problem yok ama yeni bir Rider için en azından resmi ve ciddi bir kurstan ders almış olmasını beklerim.

"Yolculu sürüş tecrüben var mı?" Eğer yoksa gitsin annesiyle çalışsın...

"Motorsiklet ehliyetin var mı?" İşte bu çok önemli. Motorsiklet ehliyeti almamış bir Rider ya motorsiklet konusunu yeteri kadar ciddiye almıyordur yada basit ehliyet sınavını geçebilecek kadar becerili olduğuna kendi bile inanmıyordur. Ehliyeti olmayan motor kullanıcıları kaza istatistiklerinde fazlasıyla yer tutmaktadır. Eh kararı siz verin...!!!

"Sigortan var mı?" Bu da ciddiyet ve sorumluluğun basit bir testidir. Sigortası varsa ciddidir, gerçi sigortası büyük ihtimalle sizi kapsamayacaktır.

"Hiç içkili motor kullanır mısın?" Eğer bir, iki bira içmişsem kullanırım gibi bir cevap alırsanız.....

bir daha düşünün derim....

Sürüş Ekipmanı

En azından gerekli

güvenlik standartlarına uygun bir kaska ihtiyacınız olacaktır ve Rider sizin bunu takacağınızı otomatikman beklemelidir. Yasal olarak zorunlu olmak yada olmamaktan ziyade işlerin ters gitmesi durumunda sizinle ölüm yada bitkisel hayatla aranızda kask olacaktır. Eğer Rider kendisinin kask takmadığını söylüyorsa ben bunu o kişinin motorculuğun gerçeklerini ve motorsiklet kullanmanın risklerini pek düşünüp ciddiye almadığının bir işareti olarak görürüm. Bu tutum hiç gerçekçi olmadığı gibi oldukça da tehlikelidir ki bu durumda kendisiyle motora binmem. Kask uygunluğu yolcu

açısından biraz zor bir konudur. İlk sürüşte Rider'ın size tam uygun bir kask sağlaması pek olası değildir.

Yola çıkmadan önce

Öncelikle ayaklarınız için, sizi egzos gibi sıcak yada tehlikeli olabilecek şeylerden haberdar etmelidir. Duruşlarda sürücü motorsikleti sizin yardımınıza gerek duymadan dengede tutabilecek durumda olmalı ve size ayaklarınızı ayaklıkta tutmanızı söylemelidir. Sizin selenizin çevresinde yolcu için tasarlanmış bir tutamak varsa diğer elinizlede oraya tutunmak daha rahat etmenizi sağlayacaktır. Aksi taktirde sürücünün beline her iki elinizle tutunmanız gerekecektir. Kesinlikle kollarına yada omuzlarına tutunmayın çünkü bu durum sürücünün motorsikleti kontrol edişini olumsuz etkileyecektir.

Virajlar

Sizin pozisyonunuz sürüşü ve viraja yatma açısını etkileyecektir buda sürücünün motorsikleti kontrolünü etkiler. Ben genellikle yolcuya hareketsiz kalmasını söylerim. Bunu şöyle açıklayabiliriz, ne motorla beraber yat nede aksi yöne yüklen ve viraj tarafındaki omuzumdan ileriye doğru bak. Ağırlığınızı aniden farklı tarafa aktarmamak virajlarda hayati önem taşır.

Frenleme ve hızlanma


Bazı durumlarda sürücünün sırtından uzaklaşmak isteybilirsiniz bu durumda ellerinizle sürücünün sırtından kendinizi iterek uzaklaştırabilirsiniz. Bazı sürücüler (genellikle erkek) arkadaki yolcuyla (genellikle kadın) ucuz bir numarayla yakınlaşma çabası içinde normalden sert ve sık fren yapabilirler buna amiyane tabirle "MEME TEMASI" denir. Bayanlar dikkat...!!!

İlk sürüş ve iletişim

Gurup halinde sürüşler sürücüye grupla beraber hareket etme baskısı getireceğinden sadece sizin motorunuzun olması daha iyi olur. İdeal olarak fazla trafiğin olmadığı rahat ve düzgün bir yol tercih edilmelidir.

Motorsiklet

Bir motorsikletin arkasına binmeye davet edildiğinizde davet edene sarılmak yada tutunmak istemiyorsanız daveti kabul etmeyin.

Not: azbuçuk alıntıdır


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.