ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Yazılım & Donanım (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=247)
-   -   - Ekran Kartınızdan En Yüksek Performansı Alın! - Ati: Performans Tuşuna Basma Vakti Geldi (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=339613)

Prof. Dr. Sinsi 07-28-2012 07:33 AM

- Ekran Kartınızdan En Yüksek Performansı Alın! - Ati: Performans Tuşuna Basma Vakti Geldi
 

ATI de bir ayarlama menüsü sunuyor ve bunu "Catalyst Control Center" kısaca CCC olarak adlandırıyor. Burada performans ve kalite ayarlarının dışında farklı ayarlar da yapılabiliyor.

Sürücüyü kurarken "Catalyst Control Center" arayüzünün de yüklenmesine dikkat edin. ATI, sürücüyü bu menü olmadan da sunuyor. CCC olmazsa birçok ince ayar imkânından yararlanamazsınız. Bunun dışında Microsoft'un .NET Frameworks yazılımını da kurmalısınız, zira CCC buna ihtiyaç duyuyor.

Temel veya gelişmiş
Masaüstünde sağ tıklayarak CCC'yi açın. İlk açılışta temel veya gelişmiş menüler arasında seçim yapmanız istenecek. Bizim tavsiyelerimizi uygulamak için gelişmiş (Advanced) menüleri seçin; ancak burada sürücünün sunduğu tüm ayarlama imkânlarından yararlanabilirsiniz.

Turbo 3D-Menü
Performans vidasını çevirmek için "3D" alt menüsüne girin ve Anti-Aliasing, Anisotropic Filter ve Mipmap Detail Level gibi terimlerin bulunduğu yere gelin. "Application controlled" (Uygulama kontrollü) yazısının yanındaki tiki kaldırın ve her şeyden önce Anti-Aliasing değerini düşürün; bu özellik, ekran kartınızın gücünü büyük ölçüde sömürür, zira kenarları yumuşatıp 3D nesnelerin daha yuvarlak gözükmesini sağlar. Anisotropic Filter bir sahnenin netlik derinliğini ve böylece uzaktaki bir dokunun çözünürlük aralığını tanımlar. Eğer uzak görüş açılarının bulunduğu bir oyun bölümünde donma veya takılmalar oluyorsa bu değeri düşürün. Mip-Mapping ise doku ölçekleme alanında kullanılan bir terimdir; kullanılan doku bir kare içinde azalan çözünürlüklerle gittikçe daha ufak gösterilir. Böylece bu doku çok daha fazla grafik belleğine ihtiyaç duyar ama bellek bant genişliğini muhafaza eder. 128 MB'dan daha az grafik belleğiniz varsa ve buna rağmen güncel oyunları oynamak istiyorsanız Mipmapping'i kapatın. Bu kısımda daha fazla ayarlama yapmaya gerek yok.[/b]
Kaynak: Chip Dergisi


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.