![]() |
Bilgisayar Dünyası::)
Compaq "Press any key"(herhangi bir tuşa basın) komutunu "Press return
key" şekline donüşturmeyi düşünüyor .Neden? Any (herhangi) tuşu nerede sorusuna cevap vermekten bıkkınlık gelmiş. -------------------------------------------------------- Bir müşteri, üzerinde "toz koruyucu" olduğunda fareyi kullanmakta güçlük çektiğinden dert yanmış. Toz koruyucu dediğinin farenin plastik paketi olduğu ortaya çıkmıs. -------------------------------------------------------- Disketlerinin hatalı olduğunu savunan müşteriye "disketleri satıcıya yollayın" denmiş. Satıcının eline geçen mektuptan disketlerin fotokopileri çıkmış. -------------------------------------------------------- Dell sirketinin bir musterisi bilgisayarinin faks çekememesinden şikayet etmiş. 40 dk lık bir telefon gorüşmesi sonucunda adamın kağıdı monitöre dayayıp "Gönder" tuşuna bastığı ortaya çıkmıs. -------------------------------------------------------- Bir IBM muşterisi dokümanı yazıcıya aktaramadığından şikayet etmiş. "Bilgisayar yazıcıyı görüyor mu? "sorusuna karşılık "Ekranı bilgisayara doğru çevirdim ama hala görmüyor." cevabını almış... -------------------------------------------------------- Yeni aldığım bilgisayar çalışmıyor diye Dell firmasini arayan kadın sürekli "Ayak pedalına basıyorum basıyorum makinadan hiç ses gelmiyor." demis. "Ayak pedalı" dediğinin fare oldugu ortaya çıkmıs. -------------------------------------------------------- Bir IBM musterisi: İlk disketi sürdüm, İkincisini sürerken çok zorlandım, Üçüncüsü asla içeri girmiyor. Muşteri "İkinci diski sürün" komutunda birinciyi çıkartmak gerektigini kavramamış... -------------------------------------------------------- Nowell Netwire'in ünlü hikayesi: Netwire: Buyrun Sistem Operatörü. Adam :Bilgisayarin kahve taşıyıcısı kırıldı. Garanti kapsamındayım, ne yapmam lazım? Netwire:Kahve taşıyıcısı mı? Adam :Evet bilgisayarın önündeki. Netwire:Pardon tam olarak anlamakta güçlük çekiyorum. Bu kahve taşıyıcısını nereden aldınız? Promosyon falan mı? Üzerinde bir marka var mı? Adam :Bilgisayarla birlikte geldi. Promosyon olup olmadığinı bilmiyorum. Üzerinde 24X yazıyor. CD-Rom sürücüsünün kahve taşıyıcısı olarak algılandıgını anlayan Netwire görevlisinin bu yanıt karşısında ne hale geldiğini siz düşünün. -------------------------------------------------------- Tüketici hakları konusunda Müşteri her zaman haklı mı? sorusunu irdelerken çesitli ülkelerdeki mahkemelik olayları arastırmışlar ve buldukları belgelerden birisi. Olay gerçek... WorldPerfect (Bilmeyenler için yazıyorum, bilgisayarı -elektrikli- daktilo gibi yapan bir programın yapımcısı)... Bu şirketin müşteriye yardım hattında banda alınmıs bir telefon konuşmasını okuyacaksınız. Bu konusma sonrasi WorldPerfect gorevlisi işinden kovuluyor. Kovulan gorevli WorldPerfecti kendisini "Gerekçesiz" işten çıkardıği için mahkemeye veriyor. İşte bu konuşmanın deşifresi. -WorldPerfect yardım hattı, buyrun, nasıl yardımcı olabilirim. -WorldPerfect`te bir sorun oldu. -Nasıl bir sorun? -Yazı yazıyordum, birden bütün kelimeler gitti. -Gitti mi? -Yokoldu! -Ekranda şu anda ne görüyorsunuz? -Hiş bir şey. -Hiş bir şey mi? -Yazdığım hiç bir şey ekrana çıkmıyor. -Hala WorldPerfect programında mısınız yoksa programdan çıktınız mı? -Bunu nereden bileyim. -Ekranda bir "C" harfi görüyormusunuz? -Bir "hece" mi.. -Boşverin. Ekranda yanıp sönen bir çizgi var mı? -Söyledim ya hiç bir sey yazmıyor. -Monitör üstünde yanan bir lamba var mı? -Monitor ne? -Ekranı olan yer, televizyon gibi... Çalıştığını gösteren kücük bir lamba var mı? -Bilmiyorum. -Monitorün arkasına bakın, oraya bir elektrik kablosu giriyor olması lazım. Görebiliyor musunuz? -Evet. -Harika, o kabloyu takip edin duvarda elektriğe bağlımı bana soyleyin. -Bağlı. -Harika. Monitorün arkasına bakınca bağlı olan tek kablo mu gördünüz, yoksa iki tane mi? -Görmedim. -Tekrar bakar mısınız, ikinci bir kablonunda bağlı olması lazım. -Evet buldum. -Tamam, şimdi onu takip edin bilgisayara baglı mı diye bakın. -Kabloya ulaşamıyorum. -Ulaşmayın, bağlı mı diye bakabilir misiniz? -Olmuyor. -Bir şeyden destek alıp eğilip bilgisayarın arkasına baksanız... -Eğilmek dert değil, karanlik olduğu için bakamıyorum. -Karanlık? -Ofisin ışıkları kapalı, pencereden gelen ışık yetmiyor. -Ofisin ışıklarını yakın. -Yanmaz. -Neden? -Elektrikler kesik. -Elektrikler mi kesik. Tanrım..! (kısa bir sessizlik) Bilgisayarin kutusu, kitaplari herşeyi duruyor mu? -Evet dolapta. -Şimdi bilgisayari sökün, aynen aldığınızdakı gibi paketleyin ve aldığınız dükkana iade edin. -Durum bu kadar kötü mü? -Korkarım öyle! -Peki tamam. Onlara ne diyeceğim? -"Ben bilgisayar kullanamayacak kadar aptalım" diyeceksiniz... |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.