ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Kişisel Gelişim (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=611)
-   -   Görüşmenin Niteliği Ve Amaçları (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=1081453)

Prof. Dr. Sinsi 12-23-2012 07:42 AM

Görüşmenin Niteliği Ve Amaçları
 
Görüşme işe alım sürecinin en önemli aşamasıdır. Bu aşama da. adayın işe alım kararına etki edecek önemli bilgiler toplanır. Çalışma yaşamında görüşmeler. sadece işe alma aşamasında değil. performans değerlendirmesinde. disiplin yönetiminde ve işten ayrılmada da kullanılır. Bu nedenle görüşme konusu önce genel hatları ile ele alınacak. daha sonra işe alma görüşmesinin özellikleri üzerinde durulacaktır. Görüşmeler. belirli bir amaca yönelik soru ve yanıtlara dayalı. iki tarafın karşılıklı bilgi alış-veriş sürecidir. Bu tanımdan da görüleceği üzere görüşmeyi günlük konuşmalardan ve diğer iletişim türlerinden ayıran önemli farklar vardır. Öncelikle görüşmede her iki taraf da karşılıklı etkileşim halindedir. Örneğin işe alma görüşmesinde aday o işe ne kadar uygun olduğu konusunda görüşmeciyi ikna etmeye çalışırken. görüşmeci de adayın pozisyona ilgisini sıcak tutmaya ve iş için is. teklendirmeye çalışacaktır. Görüşmecinin bu tutumu. özellikle ücret pazarlığında kendisine bir avantaj sağlayacaktır. İkinci. olarak görüşmenin önceden belirlenmiş ve açık bir amacı vardır. Görüşmenin tarafları. görüşmeye geldiklerinde ne için bir araya geldiklerini bilirler. Örneğin; işe alma görüşmesin. de görüşmenin amacı. adayın başvurduğu pozisyona uygunluğuna karar vermeye temel oluşturacak bilgilerin elde edilmesidir. Üçüncü olarak. görüşmeler aynı zamanda davranış alış-verişidir. Böylece taraflar mesajlarını sadece söyledikleri ile değil. beden dillerini de kullanarak aktarırlar. Örneğin işe alma görüşmesinde adayın görüşme sırasındaki davranış ve tutumları. işe alma kararının verilmesinde en az verdiği bilgiler kadar etkilidir. Aday da görüşmecinin davranış ve tutumlarından. firma kültürü hakkında önemli ipuçları edinir. . Son olarak görüşmeler soru ve yanıtlara dayanır. Her iki taraf da görüşme konusu ile ilgili sorular sorar ve yanıtlar verir. Örneğin. işe alma görüşmesinde görüşmeci adayı tanımaya yönelik sorular sorarken. aday da firmaya ve çalışma koşullarına ilişkin sorular sorar. Görüldüğü üzere. görüşme tek taraflı bir süreç değildir. Görüşmenin konusuna bağlı olarak her iki taraf da. önceden belirlenmiş amaç doğrultusunda bilgi toplar. Görüşmeler çeşitli amaçlarla yapılabilir: İşe alım kararını vermek. performansı değerlendirmek ve bireyin gelişim ihtiyaçlarını belirlemek. disiplini sağlamak. işten ayrılma nedenlerini araştırmak. . o konu ile ilgili karşılıklı bilgi alış-verişini sağlamaktır.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.