ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   &Quot;Önden Japon Arkadan Enfes&Quot; (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=1072020)

Prof. Dr. Sinsi 11-29-2012 10:01 PM

&Quot;Önden Japon Arkadan Enfes&Quot;
 


http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg

Yeni Volvo S60'ı ilk olarak Paris Salon d'Automobile'de görüdğüm zaman bende yarattığı ilk izlenimin biraz "Hayak kırıklığı" olduğunu daha önce yazdım galiba.
Eski "Baba" S60'ın yerine, sanki biraz daha modenrn ama biraz daha "Az" bir otomobil gelmiş gibiydi.
Ama elki de bu bir algıydı, çünkü devasa salonda gördüğüm otomobiller belki de bana öyle görünmüştü.
Yeni S60 Türkiye'ye glir gelmez, deneme için bir adet bulup buluşturup yolladılar.
Ancak işin komiği, talep o denli fazlaydı ki, deneme aracı bulmakta bile zorlandılar.
Belki bu yüzden, çok da fazla aksesuarı olmayan, en sıradan S60 ile iktifa etmek zorunda kaldık bu testte.

Aslına bakarsanız benim için çok da önemli değil. Zaten otomobillerdeki elektronik oyuncaklara, hiç bir zaman kullanmayı beceremediğim fazla sofistike ses sistemlerine, gereksiz teferruata fazla meraklı değilim.
Hatta bu kadar fazla teferruatın otomobillerdeki sorunları arttırdığını, bozulması olası parça sayısına ekleme yaptığını düşünüyorum.
Ne kadar az lüzumsuz ekleme, o kadar az sorun diye düşünüyorum.

Yeni Volvo S60, tip olarak eskisinden hayli farklı.
Bir kere önden görünüş "Japone" olmuş gibi.
Çekik göz modasına Volvo da uymuş. Ön farlar biraz Japon, biraz da E Klasse Mercedes gibi.
Kötü değil ama hani süper de sayılmaz. Ön ızgara büyümüş. Orada bir eskiye dönüş var gibi. Ama modern bir dönüş.
Yandan görünüş müthiş. Otomobil sanki biraz üstten basılmış gibi. Daha sportif olmuş.
Arkadan görünüş ise enfes.
Bir önceki kasanın devamı olduğunu hissettiren ama buna karşın aslında köklü bir değişim getiren harika çizgiler ve bu çizgilerle uyumlu çok şık stop lambaları.
Öndeki radikal sayılabilecek değişiklik içinize sinerse tasarım çok güzel aslında.

Otomobilin içinde ise değişiklikler çok daha radikal.
İç tasarım biraz daha modernleşmiş ama S40'ın içine benzemiş.
Oturaklı tarz gitmiş, avangard bir hava ortaya çıkmış. Yine de havalandırma ve kumanda düğmeleri eskiye çok yakın.
Tavanın alçalması dışardan sportif etkiyi arttırmış ama içerde biraz insanın içine daraltıyor gibi. Ya da benim boyumdan ötürü bana öyle geldi. Bilmiyorum.
Fakat ilginç, bir önceki modelde arka koltuklardaki diz mesafesi çok azdı. Bunda bayağı bir genişleme var.
Bunu sürücüden 10 santim çalarak yapmışlar. Tabii biraz da bagajdan.
Dış boyutlar bir önceki modelle aynı olmasına karşın arka taraf çok daha geniş. Bagaj ise daha küçük.

Başta da dediğim gibi benim denediğim araçta pek az aksesuar vardı ama standart hayli yüksek.
Müzik ve multimedya sistemi çok başarılı. İ phone'unuz otomobille tam senkronize oluyor. Hem müzik, hem telefon aynen otomobilin ekranına yansıyor. Ve telefonunuzu tam bir araç telefonu ve müzik çaları haline getiriyor. İ Pod playlistinizi otomobilin ekranında aynen görmek ya da telefonunuzdaki fihristi aracın ekranından okumak keyifli.
Koltuklarda kullanılan deri artık bir Volvo klasiği olan sert ama çok kaliteli deriden. Rengi de çok hoştu doğrusu.

Otomobilin yeni dizaynından ötürü arka tarafın görüşü çok az.
Yan aynalarda ise "Bliss" sistemi var ve kör açılırda bir otomobil olduğu zaman sizi ışıkla uyarıyor. İnanılmaz iyi bir sistem. Her eve lazım.
Bunun dışında çarpmanın kaçınılmaz olduğunu hissettiği anda otomobilin frenlemesini sağlayan bir diğer sistem daha var ama açık söylemek gerekirse denemeye korktum.
Emanet otomobille birine dalıp rezil olmak istemedim.

S60'ın tek eksiği navigasyonun Türkiye'yi kapsamaması. Duyduğum kadarıyla haritalar için gereken izinleri alamamışlar. Alır almaz yükleyecekler.

Yeni 2 litremik turbo motor ise enfes. Gerçekten enfes.
Bu tür turboyu günlük hayatımıza sokan marka olan Volvo yine müthiş başarılı bir iş yapmış. 2.0T motor 203 beygir gücündü. Hem de hakiki bir 203 beygir. Tork da 300 nm.
Otomobili müthiş götürüyor.
Hızlanma da süper., Son sürat da.
230 kms'yi rahat gördüm.
Viraj kabiliyeti de çok iyi ve direksiyon üç ayrı sürüşe göre ayarlanabiliyor ki, bu benim gibi direksiyon hassasiyetinde hasta derecesinde takıntılı olan biri için çok iyi bir ekstra.
Ve yine önemli bir ayrıntı otomobil yan rüzgarlardan hemen hiç etkilenmiyor.

S60'in motoru için söylediğim iyi şeyleri frenleri için söylemem mümkün değil.
Frenler kötü.
Sanki diskler yamulmuş gibi fren yapıyor. Sert frende kötü bir izlenim yaratıyor. Belki benim deneme ettiğim arava özgü bir sorundu bilmiyorum ama hiç beğenmedim.

Tabii yine de 93 bin TL'lik fiyatıyla sınıfında çok iyi bir alternatif.
Hani Almanlara param yetmiyor diyorsanız diye dedim.

ARTILAR
Multimedya sistemi
Seçenekli direksiyon kutusu
Rüzgardan etkilenmiyor
Motor muhteşem müthiş bir 2 litre
Yol tutuş
Fiyat sınıf orantısı

EKSİLER
Multimedyayı kullanmak biraz zahmetli
Frenler

HT Ekonomi


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.