![]() |
Mükemmele Yakın Elektrikli Otomobil Sesi!
Mükemmele Yakın Elektrikli Otomobil Sesi!
1 Volvo İlginç Bir Çalışmaya İmza Atarak "Mükemmele Yakın" Elektrikli Otomobil Sesini Geliştirdi. Volvo Car Corporation'ın Teknik Uzmanları, Otomobilin Sürüş Esnasında Hem İçindeki Hem De Çevreye Yaydığı Akustik Ayak İzini Azaltmak İçin Sessiz Elektrik Enerjisi Gibi Yeni Yöntemler Üzerinde Çalışıyor. Mükemmel Otomobil Sesi Arayışlarında Sektörün En Modern Akustik Laboratuarlarından Biri Onlara Yardımcı Oluyor. Volvo Car Corporation'ın Araştırma Ve Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Peter Mertens: "Amacımız Aracın Gürültü Seviyesini Hassas Bir Şekilde Ayarlayarak Kusursuz Ve Keyif Verici Bir Ses Deneyimi Yaratmak" Dedi. Birçok deneme Sürüş Raporunda, Elektrikli Otomobil Tamamen Sessiz Olarak Tanımlanıyor. Ancak, Ses Uzmanının Bakış Açısına Göre, Elektrikli Otomobil İçin Sessiz Tanımlaması Tam Anlamıyla Doğru Değil. Volvo Car Corporation'ın Ses Laboratuarında Görevli Olan Martin Spang,"İçten Yanmalı Motor Sesinin Otomobil Kullanma Algımızla İçgüdüsel Bir Bağı Vardır. Bu Ses, Diğer Sesleri Bastıran Akustik Bir Bariyer Gibidir. Bu Bariyer Ortadan Kalktığında, Bir Anda Etrafımızdaki Diğer Bir Dizi Sesin Farkına Varırız," Diyor. Farklı Bir Akustik Ortam Ön Aksa Güç Veren Geleneksel Dizel Motor İle Arka Tekerlekleri Hareket Ettiren Elektrikli Motoru Bir Araya Getiren Plug-İn Hybrid Modellerde, Otomobil Sadece Elektrik Enerjisiyle Çalıştığında, Dizel Yakıtın Yakıt Tankında Çalkalanması Gibi Sesler Dahi Sürücü Tarafından Duyulabilir. Aynı Şekilde Yol Yüzeyinden Çıkan Ses, Rüzgâr, Pompalar, Fanlar Ve Rölelerden Çıkan Sesler De Aynı Hassasiyette Duyulabilir.Ancak Dizel Motor Yeniden Devreye Girdiğinde, Otomobil Yeniden Alıştığımız Şekilde Ses Çıkarmaya Başlar. Volvo V60 Plug-İn Hybrid İçin Uygun Sesi Bulmak Amacıyla, Volvo Car Corporation'ın Uzmanları Bilgisayarlarında İdeal Ve Homojen Sesi Yaratmak İçin Çalışıyor. Amaç, Tüm Gürültü Kaynaklarını, Otomobilin Hangi Modda Çalıştığından Bağımsız Olarak, Bu Homojen Sesi Çıkarmasını Sağlayacak Şekilde Ayarlamak. Martin Spang "Burada Önemli Olan Geleneksel Ve Yeni Gürültü Kaynakları Arasında Uygun Dengeyi Sağlamak. Bazı Sesler Yalıtılabilir Ve Ortadan Kaldırılabilir. Diğer Durumlarda İse Bizimle Beraber Çalışarak Daha Az Ses Çıkaran Parçalar Geliştirmek Tamamen Tedarikçilerimize Bağlı. Dahası, Müşterilerimiz Elektrikli Otomobillerin Çıkardığı Sesin Farklı Olduğu Gerçeğine Zamanla Alışacaklar. Bu Durum, Bu Otomobillerin Kişiliğinin, Çekiciliğinin Ve Markanın Bir Parçası Haline Gelecek" Diyor. Otomotiv Sektörünün En Modern Ses Laboratuarlarından Biri 2009 Yılında Faaliyete Geçen Volvo Car Corporation'ın Yeni Otomobil Akustik Laboratuarı, Otomobil Sektörünün En Modern Ses Laboratuarlarından Biri. 2500 Metrekarelik Bu Büyük Ve Betondan Odada, Sessizlik O Kadar Baskın Ki, Neredeyse Sessizliğin Sesi Duyulabiliyor. Duvarları Ve Tavanı Kaplayan Ses İzolasyon Malzemeleri Ses İletimini Azaltacak Şekilde Tasarlanmış. Laboratuar, Deney Yapılırken Arka Planda Herhangi Bir Ses Oluşmasını Engellemek Amacıyla Binanın Geri Kalanından Tamamen İzole Edilmiş. Farklı Yüzeyler Simüle Edildi Laboratuarın Zemini Yol Yüzeyine Benzer Ve Aynı Sesi Çıkaracak Şekilde Sert Ve Düzgün. Farklı Yüzey İşlemleri Uygulayan Silindirlerle Farklı Yol Koşulları Simüle Edilerek, deneme Otomobilleri Bu Yüzeylerde Sürülebiliyor. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.