ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Oyun Merkezi (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=617)
-   -   Quake İii Team Arena Oyunu İnceleme (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=1000868)

Prof. Dr. Sinsi 10-25-2012 11:09 AM

Quake İii Team Arena Oyunu İnceleme
 

Quake III: Team Arena (Q3TA) id Software'in Quake III Arena (Q3A) için çıkardığı ek bir paket. Yani oynayabilmek için mutlaka Q3A'ya ihtiyacınız olacak... Haklı olarak "bu nasıl bir giriş?" diyebilirsiniz. Açık konuşmak gerekirse, yaklaşık bir aydır elimde olan bu paketin inceleme yazısının nasıl ve kimin tarafından yazılacağı önemli bir sorundu. Sonunda inceleme yazısını daha çok tanıtım amaçlı hazırlamaya karar verdim. Sitemizde Q3A konusunda yazı hazırlayan arkadaşların uzun zamandır epey sessiz kaldığını sizler de farketmişsinizdir. Umarım Q3TA hakkında daha detaylı yorumları ile yazılarını yakında hazırlarlar. Özetle, bu yazı olabildiğince az yorum yaparak pakette bulacaklarınız üzerine olacak.
Farketmişsinizdir, sitemizde Q3A incelemesi bulunmuyor. Bunun temel nedeni oyunun TrGamer'ın yayına başlamasından önce piyasaya sürülmüş olması. Diyebilirsiniz ki, "daha eski bazı oyunları sitenizde gördük, neden Q3A yok?". Haklısınız, buna da kısaca "bu oyunun uzmanlarını tatmin edecek bir inceleme malesef hazırlanamadığı için" diye cevap vermek durumundayım. Sanırım böyle bir inceleme de kolay kolay yazılacak gibi gözükmüyor.
Yazımın başında da belirttiğim gibi inceleyeceğimiz paket Q3A için id Software tarafından çıkartılan ilk resmi genişleme paketi.
Q3TA'da en basit ve ilk göze çarpan yenilik Q3A'yı ve Q3TA'yı full kurduğunuzda oynarken artık CD'nin takılı olmasının gerekmemesi. Hoş Q3A için bazı resmi olmayan yamalar ile bu özellik elde edilebiliyordu, ancak bunun resmi olarak desteklenmiş olması ayrı bir güzellik. Oyunumuzun, pardon, ek paketimizin tamamıyla multiplayer, hatta team (takım) multiplayer oyunları üzerine kurulmuş olduğunu belirtmem gerek. Elbette bu pakette de DeathMatch (DM) seçenekleri mevcut, fakat eklenen üç yeni oyun modu tamamıyla Team DeathMatch (Team DM) üzerine kurulu.
Yeni eklenen özelliklerin detaylarına geçmeden önce paketteki yenilikleri kısaca özetlemek istiyorum (nereden başlasak ki?):
  • Açıklamalar ve efektlerle dolu tamamıyla yepyeni bir arayüz
  • CD takılı olmadan oynayabilme
  • Kurulu sürümü ne olursa olsun Q3A'nın 1.27g sürümüne yükseltilmesiYeni Oyun Modları (Team-Multiplayer)
    • One Flag CTF
    • Overload
    • Harvester



Prof. Dr. Sinsi 10-25-2012 11:09 AM

Quake İii Team Arena Oyunu İnceleme
 

  • Sadece Q3A için yeni Oyuncu Modelleri
    • Pi
    • Fritzkrieg
    Yeni oyuncu ırkları (sadece Q3TA)
    • Human
    • Undead
    • B'Rakku
    • Aidami
    Yeni ırkların yeraldığı ve sizin katılabileceğiniz klanlar (sadece Q3TA)
    • Pagans
    • Crusaders
    • Strogg
    • Intruders
    • The Fallen
    Yeni silahlar
    • Nailgun
    • Prox Launcher
    • Chaingun
    • Mevcut bazı silahlarda ufak tefek ayarlamalar
    Yeni Power-Up'lar ve Item'lar
    • Ammo-Regen (team power-up)
    • Doubler (team power-up)
    • Guard (team power-up)
    • Scout (team power-up)
    • Kamikaze (kullanılabilir/taşınan item - teleporter gibi)
    • Invulnerability (kullanılabilir/taşınan item)
    • Yeni madalyalar
    • Assist
    • Defense
    • Capture
    Yeni haritalar
    • 8 orta büyüklükte team maçı haritası
    • 4 turnuva (tournament) haritası
    • Devasa büyüklükte 3 açık alan haritası
Q3TA'yı aslında id Software tarafından çıkarılmış bir paket olarak değil de internetten indirebildiğiniz bir Q3A mod'u olarak değerlendirebiliriz, tabi bir farkla, buna para veriyorsunuz ve betaydı, uyumluydu, uyumsuzdu vb. sorunlarla uğraşmıyorsunuz. Aslında burada üzerinde yorum yapacak baya bir nokta var, ama dediğim gibi yorumları bu konuda benden daha usta kişilere bırakıyorum.
Q3TA mod gibi bir ek paket olduğu için doğal olarak istediğiiniz anda Q3A'ya geçebiliyorsunuz. Malesef Q3A içinden oyundaki yeni haritalara ve iki yeni model dışındaki diğer modellere erişemiyorsunuz (normal şartlar altında). Zaten paketin yeni modeller ve bazı haritalardan çok asıl önemli kısmı yeni oyun modları. Bunun yanında bot zekası daha da geliştirilmiş durumda. Gerek görsel, gerekse yeni sesli efektler eklendiğinden olsa gerek paket malesef standart Q3A'dan biraz daha kuvvetli bir sistem istiyor. Oyun öncesi ve sırasında kullandığınız tüm arayüzler çok daha kullanışlı ve görsel olarak daha güzel hale getirilmiş. Tüm menü seçeneklerini burada açıklamayı uygun bulmuyorum, ancak yukarıda listelediğim yeniliklerle ilgili biraz detaya şimdi giriyoruz.


Prof. Dr. Sinsi 10-25-2012 11:09 AM

Quake İii Team Arena Oyunu İnceleme
 

Öncelikle 1.27g sürümüne yükseltilme konusuna değinelim. Bildiğiniz gibi Q3A'da çıkan yamalar (patch'ler) point release adıyla dağıtılıyor. Resmi olarak Q3A için çıkan en son yamanın adı da 1.27g Point Release. Elinizde Team Arena olmasa bile oyuna getirilen en son resmi yeniliklere bu sürümü yükleyerek erişebiliyorsunuz. Bu sürümün artıları, eksileri, beğenilen veya beğenilmeyen yönleri konumuzun dışında. Q3A'nızı bu sürüme yükseltmiş olun veya olmayın Q3TA'yı yüklediğiniz zaman kurulum sırasında oyununuz otomatikman 1.27g oluveriyor. Bu nedenle 1.27g sürümünü daha sonra internetten indirip tekrar yüklemenize gerek yok. Bu sürümden daha sonra çıkan point release'leri yüklemenizde de aksi belirtilmediği sürece bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
Şimdi de kısaca yeni oyun modları üzerinde duralım isterseniz...
Capture The Flag (CTF)
Bu yeni bir mod değil elbette, ancak bilmeyenler için açıklamak yararlı olacaktır. Bu oyun modunda amaç düşman üssünü (base) dağıtmak ve bayraklarını ele geçirip kendi üssünüze sağ salim geri dönerek düşman bayrağını kendi bayrağınızın yanına kadar getirerek puan almak. Geri döndüğünüzde kendi bayrağınız düşman tarafından ele geçirilmiş ise puan alamıyorsunuz. Ancak takımdan biri sizin bayrağınızı çalan düşmanı öldürüp bayrağınızı geri alırsa (bayrak otomatik olarak üsse döner) puanı o zaman alıyorsunuz. Bayrak taşıyan kişi ölecek olursa taşıdığı bayrak bir başkası tarafından alınana kadar öldüğü yerde kalıyor. Tahmin edeceğiniz gibi mantıklı bir CTF maçı için her takımda en az 2 kişi olmalı, yok eğer hem kendi bayrağımı/üssümü savunurum, hem de gider bayrak çalar geri gelirim diyorsanız o başka tabi. Ayrıca oyuna biraz renk katmak için 1'e 1 CTF oynamak veya oynamamak da tabi sizin elinizde . Şimdi gelelim yeni modlara...
One Flag CTF
Bu mod için basitçe standart "Capture The Flag"in (CTF) tek bayrakla oynanan, fakat kuralları biraz farklı şekli diyebiliriz. Takımınız puan almak için arena'nın tam ortasındaki beyaz bayrağı kapıp bu kez düşman üssüne dikmek zorunda. Aynı CTF'de olduğu gibi bayrak taşıyıcı ölürse (boşluğa düşmek vb. hariç) bayrak öldüğü yerde kalıyor.
Overload
Bu yeni mod'da amacınız düşman üssünü basıp buradaki anıt'ın (Obelisk) kurukafa kısmını yoketmek. Obelisk'in 2500 civarı bir hit point değeri var ve saniyede 15 hit point artarak kendini yeniliyor. Zayıfladıkça rengi kırmızıya dönüyor ve yokedildiğinde ise yokeden takım puan kazanıyor.
Harvester
Bunun için tam bir kelle avcılığı modu denebilir. Karşı takımdan birini öldürdüğünüzde Arena'nın tam ortasındaki skull generator'dan (kurukafa yaratıcısı . Siz de bu kurukafaları toplayıp düşman üssünün merkezine ulaştığınızda takımınıza puan kazandırıyorsunuz. Taşıyabileceğiniz düşman kurukafa sayısında bir sınırlama yok, ancak ölürseniz taşıdığınız tüm kelleler heba oluyor. Skull generator'dan sizin takımınızdan biri öldüğünde üretilen kendi takımınızın rengindeki kurukafaları toplayarak düşmanın bunları ele geçirmesine engel olabilirsiniz. Tabi bunları taşımıyorsunuz, yani topladığınızda yokoluyorlar. Bence One Flag CTF ile Harvester paketteki en eğlenceli iki mod.






Prof. Dr. Sinsi 10-25-2012 11:09 AM

Quake İii Team Arena Oyunu İnceleme
 

Yeni Power-Up'lar ve Item'lar
Bunların ilk dördünü (yanında team power-up yazanlar) takımda sadece bir kişi kullanabiliyor ve herkes bunlardan sadece birine sahip olabiliyor. Ayrıca bu team power-up'lar taşıyan kişi ölmediği sürece geçerliliğini korur ancak istediğiniz zaman bırakıp bir power-up'ı alamazsınız. Elbette rakip takım bölgesindeki rakibe ait power-up'ları da alamıyorsunuz
Ammo-Regen (team power-up)
Bu power-up'a sahip olan oyuncunun cephanesi kendiliğinden taşıyabileceğiniz maksimum cephane limitine ulaşana kadar yavaş yavaş artar. Artış hızı tetiği sürekli basılı tutuşunuz sebebiyle azalma hızından yavaş olduğundan cephanenizin bitme olasılığı vardır. Bu power-up'ı bir diğer özelliği de ateş hızınızı (rate of fire) hissedilir bir biçimde arttırmasıdır. Yani Rail Gun ile daha seri atışlar yapabilirsiniz.
Doubler (team power-up)
Bu power-up aynı Quad Damage gibi çalışır ve düşmana verdiğiniz zararı ikiye katlar. Ölmediğiniz sürece taşıdığınız için savunma görevini üstlenen takım elemanları tarafındak kullanılması yararlıdır. Quad ile birlikte kullanıldığında normalin sekiz katı (quad'ın ayarına bağlı tabi) yoketme gücüne sahip olursunuz.
Guard (team power-up)
Guard'ı alır almaz sağlık ve zırhınız 200'e çıkar. Buna ek olarak sağlık puanınız sürekli olarak 200'e yenilenir. Bunun yanında 200'lük zırhınız otomatik yenilenmez, ancak topladığınız zırhlarla 200'e ulaşabilirsiniz. Guard power-up'ını saldırı veya savunma amaçlı kullanabilirsiniz.
Scout (team power-up)
Oyuncunun saldırı ve hareket hızını arttırır. Bu power-up'ı kullanan oyuncu normalden çok daha hızlı hareket edebildiğinden düşman üssüne vur-kap-kaç'lar için idealdir. Bunun yanında oldukça büyük bir dezavantajı vardır: Scout'u alan oyuncunun zırhı sıfırlanır ve bir daha zırh alamaz.
Kamikaze
Taktiksel amaçlı kullanılabilecek bir eşya. Kullandığınızda siz de dahil olmak üzere bellei bir hacimde kim var kim yok öldürür. Eğer yanında değilseniz arena'nın sarsılmasından patlatıldığını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Savunma amacıyla kullanılabilecek ideal eşyalardan biri (elbette, saldırıda kendini feda etmek isteyenler için de epey yararlı). "Bayrağı kaptırmaktansa ölürüm daha iyi" diyenler için .
Invulnerability
Yani ölümsüzlük; fakat bazı sınırlamalar getiriyor malesef. Kullanan oyuncu olduğu yerde donar, buna karşın etrafında aşılamaz küresel bir enerji kalkanı oluşur (magenta energy). Oyuncu hareket edememesine ve kalkanın içine düşman silahları etki edememesine karşın kendisi ateş edebilir. Tabi bir de zayıf yönü var, o da Prox Mine'lar.
Silahlardan ve madalyalardan fazlaca bahsetmek istemiyorum. Yanlız yeni silahlardan Nailgun'ın orjinal Quake'te yer aldığını hatırlatmakta yarar var. Tabi bu silahların hiçbirini malesef Q3A'da kullanamıyorsunuz; Q3TA mapleri de aynı şekilde Q3A'ya geçtiğinizde kullanılamıyor.
Oyuna yorum yapmayacağımı belirtmiştim, fakat not verebilmek için azıcık da olsa yorum yapmak gerek. Quake 3'te yaşadığınız multiplayer deneyimi bence birçok oyunda yaşanandan çok daha fazla. Sıkı Quake 3 oyuncuları Q3TA'yı çoktan satın almışlardır bile, ancak DM ve turnuva oyuncuları bu paketteki görsel yenilikler ve süsler dışında çok fazla yeni birşey bulamayacaklar (çok az oldu galiba).







Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.