|
|
Konu Araçları |
derslerinde, dikkat, edebiyat, edilmesi, gerekenler, türkçe |
Türkçe Ve Edebiyat Derslerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler |
10-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Türkçe Ve Edebiyat Derslerinde Dikkat Edilmesi GerekenlerTürkçe ve Edebiyat Derslerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Türkçe Dersinin İçeriği Türkçe dersi dil ve anlam bilgisi olmak üzere iki temel konudan oluşur Öğrencinin dinleme, okuma ve yazma faaliyetleri ile Türk dilinin bütün özelliklerini öğrenme, kullanma ve bu yolla bilgi edinme, kavrama, analiz ve sentez yapabilme alışkanlığı kazanması bu dersi okumadaki en önemli gerekçelerden birkaç tanesidir Türkçe dersi kişinin anlama ve yorumlama gücünü geliştirdiği için bu derste başarılı olmak, tüm derslerdeki, özellikle sözel derslerdeki başarıyı olumlu yönde etkilemektedir Doğru cevabı bulmak soruyu doğru okumaya, doğru anlamaya ve doğru yorumlamaya bağlıdır Edebiyat; edebi bilgiler, edebi sanatlar edebi akımlar, Türk ve Batı Edebiyatı konularından oluşmaktadır Edebiyat tersine sanılanın aksine ezberleyerek değil, kitap okuyarak, akımlar ve yazarlar arasında bağlantılar kurarak öğrenilebilinir Türkçe Dersine Çalışma Derste Türkçe dersi dinlenirken; öğretmenin uyarıları dikkate alınmalı, önemli yerler işaretlemeli, anlatılanların benzerlik ve zıtlıkları karşılaştırılarak mukayese edebilme bilinci geliştirilmelidir Türkçe dersinde konular işlenirken yakından uzağa, basitten karmaşığa ve bilinenden bilinmeyene giden bir yöntem izlenir Ayrıca Türkçe konuları birbirinden bağımsız değildir Bu nedenle bütün konular derste ilgi ile takip edilmelidir Derste öğretmenin verdiği örnekler, öğrenilen konuların ince ayrıntılarını kavratmaya yönelik olduğu için bu örneklere ait özellikler üzerinde durulmalıdır Soru sayısı en fazla olan ders olduğu için bu derse karşı önyargılı davranılmayıp anlaşılmayan bölümler öğretmene sorulmalıdır Bireysel Çalışmalarda Bireysel çalışmalarda derste anlatılan konular belli dönemlerde tekrar edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir Okuma, anlama ve yorumlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmelidir Kavram, yargı ve düşünce düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak çalışmalar yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir Çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun tüm özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara ağırlık verilmelidir Özellikle edebiyat bölümü için Türk ve dünya klasikleri gözden geçirilmeli, aralarındaki benzerlik ve farklılıklar yakalanmalıdır |
|