Çirkin Olan Doğrular |
12-02-2008 | #1 |
|
Çirkin Olan DoğrularBir kimse kendini övse, söyledikleri doğru da olsa, hoş olmaz Çünkü, (Çirkin olan doğru, kişinin kendini övmesidir) demişlerdir Başkalarını kötülemek için söylenen doğru sözler de çirkindir Öteden beri mezhepsizlerin söylediği çirkin doğrular vardır Sözleri doğru ise de, hep böyle söylemek yanlıştır Bu çirkin doğrulardan bazıları şöyledir: 1- (Peygamber Allah’ın helal ettiğini haram edemez) diyorlar Sanki Peygamber efendimiz böyle bir şey yapıyormuş intibaını vermek için böyle söylüyorlar 2- (Peygamber de Allah’ın sözlerini değiştiremez) diyorlar Sanki böyle bir şey yapılıyormuş intibaını vermeye çalışıyorlar 3- (Peygamber de insandır, ona tapılmaz) diyorlar Sanki tapan var 4- (Peygamber de insandır; Allah değil ki, o da yanılabilir) diyorlar Peygamberimiz de insandır Fakat insanların ve Peygamberlerin en üstünüdür; beşerin efendisidir Dini hükümlerde yanılması söz konusu değildir Dünya işlerinde yanılması caizdir (Yanılabilir) diyerek, dini hükümlere gölge düşürmeye çalışıyorlar 5- (Peygamber de gaybı bilmez) diyorlar Evet Peygamber de gaybı bilmez Ancak bu devamlı değildir Bir gün Resulullahın devesi kayboldu Münafıklar bunu fırsat bilip, (Hani göklerden, Cennetten, Cehennemden bahsediyordu Kaybolan devesinin yerini bile bilmiyor) dediler Münafıkların bu sözü Resulullaha ulaşınca, (Vallahi ben ancak Rabbimin bana bildirdiklerini bilirim Başkasını bilmem Şu anda Rabbim, bana devemin nerede olduğunu bildirdi Devem, şu anda falanca yerdedir) buyurdu Tarif edilen yere gidip, deveyi bir ağaca bağlı olarak buldular Kur’an-ı kerimde de gaybı ancak Allahü teâlânın bildiği, fakat dilediği Peygamberlere de bildirdiği beyan edilmektedir 6- (Hadisler mucize değil; ama veciz sözlerdir) diyorlar Hadis-i şerifler, âyet-i kerimeler gibi lafızları mucize değildir Fakat Peygamber efendimizin dine ait sözleri vahiy mahsulüdür Gelecekte olacak şeyleri bildirmiş, birçok mucize söz söylemiştir Mesela kıyametin büyük ve küçük alametlerini bildirmiş, küçük alametlerin çoğu meydana çıkmıştır Bunlar mucizedir Mezhepsizler daha ileri giderek, (Kur’an varken sünnete ihtiyaç yok!) diyorlar Böylece hadis-i şerifleri inkâra kalkışıyorlar Halbuki Kur’an-ı kerimin birçok yerinde, (Allah’a ve Resûlüne tâbi olun!) buyuruluyor Niçin Allah’tan başka “Peygambere de tâbi olun!” buyuruluyor? Peygamber efendimiz, Allahü teâlânın bildirdiklerini bize anlatıyor, açıklıyor (Onun söylediği vahiyden başka bir şey değildir) ve (Peygamberin emrettiklerine uyun, yasakladıklarından sakının!) buyuruluyor Bir hadis-i şerifte, (Resulün haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir) buyurulmuştur Peygamber efendimize uymak, Allah’tan gayriye uymak değildir Kur’an-ı kerimde, yalnız Allahü teâlâya değil, Resulüne de itaat edilmesi emrediliyor (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) buyuruluyor Demek ki, Resulullahın hadis-i şeriflerine uymak, Allah’a uymaktan başka değildir Kur’an-ı kerimde, (Bilmiyorsanız âlimlere sorun!) buyuruluyor Âlimlere sorup onlara tâbi olmak da, Allah’tan gayriye tâbi olmak değildir Allahü teâlânın emrine uymak olur 7- (Kusursuz kul olmaz Âlimler peygamber değil ki onların da hatası olur) diyorlar Kusursuz kul olmaz sözü doğrudur Fakat âlimlerin sözlerinde hata vardır intibaını vermek yanlıştır Çünkü hadis-i şerifte buyuruluyor ki: (Âlim, ictihadında hata ederse bir, isabet ederse iki sevap alır) O halde, âlimin hatası da dinde senet olduğu için, hata demek yanlıştır Onun hata ettiği de bilinemeyeceği için, âlimlerin hata ettiğini söylemek çok yanlıştır Çünkü Peygamber efendimiz, (Âlimler, Peygamberlerin vârisleridir) buyuruyor Peygamberlerin vârislerine dil uzatmak, vârisin sahipleri olan Peygamberlere dil uzatmak olur |
|