Üç... Sıradışı Filmi |
08-15-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Üç... Sıradışı Filmi[/b] Korku Süre: 118 dakika Yönetmen: Fruit Chan, Takashi Miike, Chan-wook Park Senaryo: Haruko Fukushima, Lilian Lee, Chan-wook Park Müzik: Kouiji Endo Görüntü Yönetmeni: Christopher Doyle Oyuncular: Byung-hun Lee, Ling Bai, Kyoko Hasegawa, Tony Leung Ka Fai Yapım: 2004 Hong Kong, Japonya, Güney Kore Dağıtımcı: Gösterime Giriş Tarihi: 3 Haziran 2005 61 Venedik Film Festivali ve Berlin Film Festivali filmleri arasında yer alan "Üç? Sıradışı", Asya sinemasının üç sıradışı yönetmeninin imzasını taşıyan bir ortak çalışma "Japonların Tarantinosu" olarak bilinen Takashi Miike, "Old Boy" filmiyle Cannes Film Festivalinde Jüri Büyük Ödülünü kapan Chan-Wook Park ve 2002 yapımı "Public Toilet" ile dikkatleri çeken Fruit Chan, "Üç? Sıradışı"nda aynı tema etrafında farklı işlere imza atmışlar MANTI (DUMPLINGS): Fruit Chanın yönettiği ilk bölüm "Mantı", Hong Kongu, Christopher Doyleun görüntüleriyle, sinemaseverlerin izleme alışık olduklarından çok farklı bir açıdan, daha içsel bir şekilde gösteriyor Kaybetme, yaşlanma, yalnız kalma korkularının yer aldığı film, korkuların bir insanı ne hale getirebileceğinin, ona neler yaptırabileceğinin dehşet dolu öyküsünü anlatıyor Yaşlanmakta olan eski televizyon yıldızı Quing, kocasını genç sevgilisinin elinden almak için harakete geçer ve güzelliğini yeniden kazanmak için, gençleştirici etkisi olduğu bilinen mantıdan yemek üzere yola çıkar Güzelliklerini yeniden kazanmak için servet ödemeye hazır olan bayanlara bu mantıları tedarik eden gizemli şef Meinin mantılarındaki gizli tarifi ise doğmamış çocuk etidir Umudunu bu kadına bağlayan Quing, düşük yapan kadınlardan aldığı bebeklerin etlerini hamurun içine koyan Meinin mantılarıyla gençliğini ve kocasını yeniden kazanmaya çalışacaktır? KES (CUT): Chan-Wook Parkın yönettiği ikinci bölüm "Kes", kıskançlık üzerine konuşmaya başlayıp sonuçta çok farklı bir yere varan bir hikaye Herkesin kendini sınayacağı, seyirciye yönelik büyük tehdit içeren, şiddetin dozunun giderek yükseldiği filmde zengin, saygıdeğer, başarılı, yetenekli, yakışıklı, kibar ve mutlu bir evliliği olan (kısaca Bay Mükemmel) film yönetmeni Ryu Ji-Honun bütün bu özellikleri, bir vampir sahnesi çekimi sonrasında eve gelip evinde yabancı biriyle karşılaşana kadar sürer Ryu, filmlerinde kısa roller almış bir figüran olan bu karanlık adama daha önce hiç dikkat etmemiştir Kaybedecek hiçbir şeyi olmayan bu davetsiz misafir, kaybedecek çok şeyi olan Ryunun piyanist eşinin parmaklarını piyanoya yapıştırır Çok zor durumda kalan Ryu, hayatının tercihini yapmak zorundadır Ya karşısındaki hiç tanımadığı, davetsiz misafirin gelirken yanında getirdiği küçük çocuğu öldürecek ya da karısının beşer dakika arayla parmaklarının teker teker kesilmesini izleyecektir? KUTU (BOX) : Takashi Miikenin yönettiği "Kutu" ise, bir bedene sıkışan iki ruhu anlatıyor "Innocence Ghost In the Shell" filminden hatırladığımız oyuncak bebek figürünün kullanıldığı filmde Kyoko, editörüne karşı karışık duygular besleyen başarılı bir roman yazarıdır Ama kalbini ne editörüne ne de başka birine açacak durumda değildir Çünkü çocukluğunda travmatik bir olay yaşamıştır 10 yaşındayken trajik bir kaza sonucu ikiz kardeşini öldürmüş, babası Hikita da bu üzüntünün ardından ortadan kaybolmuştur Sürekli gördüğü rüyalardan ve ikiz kardeşinin hatıralarından uzaklaşmaya çalışan Miike, neredeyse hiç konuşma olmadan anlatılan hikayenin sonunda Pandoranın kutusunu açarak bu üç kısa hikayenin temelini oluşturan kötülükleri özgür bırakacaktır <bR> |
|