|
|
Konu Araçları |
birden, bire, günlerinde, içki, içmek, ilk, islamın, yasaklanmadı |
İçki İçmek Neden İslam'ın İlk Günlerinde Birden Bire Yasaklanmadı ? |
07-27-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
İçki İçmek Neden İslam'ın İlk Günlerinde Birden Bire Yasaklanmadı ?İçki içmek neden İslam'ın ilk günlerinde birden bire yasaklanmadı ? Mumine Sitesi Allah’ın bir ismi de Hakîm’dir Yani yaptığı her işi, hikmet ve faydalara göre yaratır Nitekim insanın büyüyüp kemale ermesi, çekirdeğin yeşerip ağaç olması, bir yumurtanın açılıp kuş olması belli bir süreçle gerçekleşmektedir Allah’ın kâinatta geçerli olan bu kanununu, dinin bazı emirlerinde de görmek mümkündür İşte yüce Rabbimiz, Hakîm isminin gereği olarak, alkollü içki alışkanlığını toplumdan söküp atmak için, tedriç yani yavaş yavaş men etme metodunu irade etmiştir Diğer taraftan, içki birdenbire haram edilseydi, içkiye müptela olmuş o asrın insanları İslamiyet’i kabulde nazlanabilirlerdi Alışkanlıklarını bırakmak istemeyebilirlerdi Bu bakımdan Kur’an-ı Kerim’de içki ile ilgili ayetler, kademeli olarak şu sıraya göre nazil olmuştur: 1- “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır” (Nahl Sûresi, 67) Bu ayette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı 2- “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır Günahları ise faydalarından daha büyüktür” (Bakara Sûresi, 219) 3- “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın” (Nisa Sûresi, 43) Bu ayet-i kerime, sarhoşken namaz kılmayı men etmiştir Bu durumda, beş vakit namazını hiç geçirmeksizin kılan bir sahabenin, gündüz iki namaz arasında içki içmemesi gerekiyordu Aksi takdirde, yani gündüz iki namaz arasında içki içecek olsa, alkollü içkinin sarhoşluk edici tesiri geçmeyeceği için namazı kılamayacaktı Belki yatsı namazından sonra içki içebilecekti Bu durumda büyük bir sahabe kitlesi daha içkiden tamamen vazgeçmişlerdi Çünkü alkole alışmış olan vücutlar, artık yavaş yavaş ondan uzaklaşıyordu 4 -“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz” (Maide Sûresi, 90) 5- “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide Sûresi, 91) Bu son ayet ile alkollü içkiler kesin olarak haram edilmiştir Sahabelerden Hz Enes (ra) anlatıyor: Biz içki alemindeydik Ben dağıtıyordum Bir adam geldi “İçki haram edildi” dedi Arkadaşlar derhal “Şu içki kaplarını dök, temizle” emrini verdiler O haberden sonra kimse ağzına içki almadı Sorularla İslamiyet |
|