Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
değildir, moda

Moda Nedir, Ne Değildir ?

Eski 07-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Moda Nedir, Ne Değildir ?



Moda Nedir, Ne DeğiLdir ?






Moda yalnızca giysi anlamına gelmez Sanat müzik tiyatro edebiyat yemek iç mimarlık mimari bahçe bakımı gibi duyuları uyaran herşeyi içine alır

Artık işler değişti Her şeye tüketici karar veriyor Uygun veya pratik olmayan şeyleri onlara empoze etmek mümkün değil

Kitle iletişim araçları sayesinde moda herkese her kesime ulaşabiliyor Yeterince paranız varsa istediğiniz herşeye sahip olabilirsiniz İnternet moda haberlerinin evrensel iletişimini moda dünyasının bütün kapılarını dünyaya açtı Kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin

Random House Sözlüğüne göre Moda

1 Giysi etiket davetler ve diğerlerinin günlük alışkanlık veya stili

2 Giyimin davranışların vb özellikle seçkin veya seçkin olmak için yapılanan bir toplum tarafından geleneksel kullanımı

3 Tarz yol

4 Herhangi bir şeyin yapısı formu

Bu tanımlar modanın zaman içinde gerçek anlamından uzaklaştığını kanıtlıyor Bugün çoğumuz için moda yalnızca giysi anlamına geliyor Oysa bu kadar basit değil Moda; sanat müzik tiyatro edebiyat yemek iç mimarlık mimari bahçe bakımı gibi konuları daha doğrusu duyuları uyaran herşeyi içine alır Gene de bu değişimin mantığı anlaşılabilir

Tarihte belirli bir çağa ait olan giyim stili kayıtlara ´moda´ diye geçiyor Giyim alışkanlığı; yaşanan anın havası ile eşanlamlı olarak kullanılıyordu

Fikir önderleri tarafından daha çok tarihsel önemi kavranan sanatlar o devrin modasından sorumlu olan insanlara da bağlıydı Kraliçe Elizabeth dönemini düşünün? Shakespeare´in edebiyatını dobra dobra siyasi anlamda dizginsiz ve güzeldi diye tanımlarken o dönemin giysileri için de aynı kelimeleri kullanabiliriz Dönemin sanat halkalarını incelemeye devam edecek olursanız benzerlikler yakalayacaksınız

Tüm bunlar toplumun elit kesiminin modayı bir kalıp içine koymak istediğini gösteriyor Peki ne tür etkiler yarattı? Tarihe bakmak yeterli

Şimdilerde modanın anlamı çok farklı Kitle iletişim araçları sayesinde moda herkese her kesime ulaşabiliyor Birçok ülkedeki asil sınıf neredeyse yok oldu Mevcut olan yerlerde de kişinin giysisinden asil veya basit biri olup olmadığını anlamak neredeyse imkansız Kısaca artık yeterince zenginseniz herşeye sahip olabilirsiniz Moda hükmedilemeyen hayati bir güç olarak kaldı

Hergün giyinmek zorunda olduğumuz gerçeğiyle yüzleşirsek giysi seçimimiz ne giydiğimizi umursamamıza bağlı Kıyafetlerimiz bizimle ilgili birçok şey söyler Kendimize olan güvenimizi ve başkalarının bize bakışını etkiler Özünde doğru olmasa da bu böyle algılanıyor

Tüm bunların ardından gerçek şu ki moda üzerine çok konuşuluyor para harcanıyor yatırılıyor Doğal bir talebin oluşmasıyla doğal olarak yeni bir iş alanı açılıyor Eğer başarı sağlanırsa moda sektörü kesinlikle getirisi en büyük olan iş kolu

Yeni milenyum yaklaşırken moda her yıl bir öncekinden daha farklı WWD ve VOGUE gibi tarz belirleyicileri tarafından beğenildiği zaman satışa sokulan giysilerin yaratıldığı günler çok geride kaldı Modanın itici güçleri olan tasarımcılar perakendeciler aracılar ve moda basını bugün çok daha büyük bir güçle yer değiştirdi

Kitle pazarlaması modayı ele geçirdi Etek boylarının kısalması veya uzaması gibi kaprislerle ilgilenilmiyor artık İnsanlar ne istediklerinin farkında ´daha fazla´ olmaya başladılar ve moda yarışı içinde olmak istemiyorlar Şık giyinme arzusu yerini rahat giyime bıraktı Değerler değişti ve artık insanlar giyimi hayatlarında bir öncelik olarak görmüyorlar Daha ötesi insanların yalnızca eğlenmek için alışverişe harcayabilecekleri kadar zamanları yok

Neyse ki modacılar zeki ve tasarımcılar yavaş yavaş daha değişik düşünmeye başladılar En yeni modayı dayatmak yerine imaj oluşturmak üzerine yoğunlaştılar İmaj bugün modayla eşanlamlı düşündüğümüz bir kelime Sezonun geçici heveslerinden yorgun düşen insanlar bu yeni düşünce akımını hoş karşılıyorlar Her sezon sokakları adım adım gezmek yerine kendi imajlarıyla özdeşleştirebilecekleri bir mağazayı tercih ediyorlar Bu nedenle belirsizlikle geçen bir dönem yerini güvenilir bir kaynağa bıraktı Eğer Ralph Lauren hayattaki tutkularınıza hitap ediyorsakıyafetlerini yalnızca gece ve gündüz giymez ayrıca iç çamaşırlarını ev eşyalarını kullanabilirduvarlarınızı onun tonlarıyla boyayabilir parfümünü sürebilir ayakkabılarını giyebilirçantalarını taşıyabilir ve Ralph Lauren´in sizin için yarattığı dünyada yaşayabilirsiniz

İmaj modadır Bir düşünün Calvin Klein-minimal; Ralph Lauren-yöresel İngiliz tarzı rahat lüks; Prada-keskin çizgiler global; Gucci-sofistike ve herşeyden önemlisi ¤¤¤¤i Eğer bunların imajlarıyla özdeşleşebiliyorsanız satın alırsınız

Bu çok basit formül milyarlarca dolarlık bir sektör yarattı Stratejik düşünenler tasarımcı ve terzilerin her sezon yarattıklarının yalnızca modaya göre değil kişinin kendini rahat hissedebileceği bir imaja uygun olmasını isterler Bu nedenle bir tüketicinin modaya uymasını garanti etmek yalnızca modaya uyması ile değil kendi stili ve rahatının sağlanmasıyla da olur Rahatlık moda dünyası için yeni bir kavram

İmaj yaratılması bir uzman ordusunun dahil olduğu bir ´dolar basma´ makinasıdır Pazar araştırması tanıtım ´in´ modeller makyaj uzmanları fotoğrafçılar kuaförler art direktörlerstilistler promosyon reklam ünlü kişilerin giydiği kıyafetler ve tabii ki satın aldığınız yerin havası? Her biri tüketiciyi baştan çıkarmada rol oynuyor

İmaj yaratmak bir elbisenin basit bir taslağından çok daha karmaşık Moda pazarlaması büyük paraların döndüğü bir pazar ve tasarımcılar başarı için yalnızca yeteneklerine güvenmiyorlar Bu yüzden yetenekleri dizaynırlığın yanında tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde çok yönlü olmalı Bu büyük miktarda nakit para gerektiriyor Geçen yüzyılda müşteri desteği ön plandaydı Günümüzde markanın evrenselleşmesi için finansal destek gerekiyor ve bu alanda birçok yatırımcı var LVMH´den Bernard Arnault yeteneği zenginliğe çevirmeyi bilen işadamına iyi bir örnek

Sırada internet var Moda haberlerinin evrensel iletişimi moda dünyasının bütün kapılarını dünyaya açtı Başlangıçta değişken ve gizli dünyalarına ne derece girilebileceğinden korkan modacılar sonunda internetin işlerini öldürmekten çok milyon dolarlık olanaklar sunduğunu fark ettiler ve siber dünyaya adım attılar

Bugün kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin Hepsi karşınıza çıkacak Vogue ElleBazaar gibi modanın önemli dergileri daha ışıltılı ve ayrıntılı olan web sitelerini tamamladılar

Artık işler değişti Yaratıcılık tek başına yeterli değil; gerçekçilik esneklik artı bu çok değişken ve rekabetçi dünyada ayakta kalabilmeyi sağlayacak yeterli kaynaklara sahip olmak bugün modanın ne olduğunu bize anlatıyor

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.