Kriz Vatandaşı Yılbaşı Ve Bayramda Vuracak |
11-14-2008 | #1 |
Şengül Şirin
|
Kriz Vatandaşı Yılbaşı Ve Bayramda VuracakKriz vatandaşı yılbaşı ve bayramda vuracak İşte ekonomik krizin vatandaşı en çok etkileyeceği o dönemler
EN İHTİYATLI TÜRKLER Araştırmada alınan sonuçlar Avrupa’da yılsonu alışverişleri konusunda en ihtiyatlı yaklaşımın Türk tüketicilerden geldiğini ortaya koydu Türkiye’de araştırmaya yanıt verenlerin yüzde 55’i Kurban Bayramı ve yılbaşı alışverişi için ayırdıkları bütçeyi kıstıklarını açıkladı Türk tüketicilerin bu yılsonunda yapacağı hediye harcamalarının geçen yılsonuna göre yüzde12,8 düşmesi bekleniyor 2008’in eylül ve ekim aylarında gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 77’si Türk ekonomisinin durgunluk içinde olduğunu ifade ederken, yüzde 68’i ise ekonominin 2009 yılında daha da kötüye gitmesini beklediklerini vurguladı ENERJİ GİDERİ BÜYÜK KORKU Yine araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 52’si yüksek enerji ve gıda fiyatları yüzünden yıl sonu alışveriş bütçelerini kısacaklarını ifade ederken, Avrupalılar’ın yüzde 64’ü enerji fiyatlarındaki artışın satınalma güçlerine olumsuz yansıyacağını düşünüyor Türkiye’de enerji fiyatlarındaki artış nedeniyle satınalma gücünün düşeceğini düşünen kesimin oranı ise yüzde 77 ile rekor kırıyor Gıda fiyatlarındaki artış beklentisi nedeniyle katılımcıların yüzde 32’si yiyecek/ içecek ve hediye alışverişlerini azaltacaklarını ifade ediyor HEDiYEDEN KISILACAK Türk tüketiciler bütçelerine sadık kalabilmek için bayram ve yılbaşı hediyesinden kısıp bu bütçeyi yıl sonu kutlamaları için gereken gıda maddelerine ayırmayı planlıyor Kısıtlamanın kendini daha çok lüks mallarda, büyük markalar ve büyük ev eşyaları gibi segmentlerde hissettirmesi bekleniyor Araştırmaya göre hediyelik eşya satışlarının yüzde 12,8 azalması bekleniyor |
|