Lise 11. Sınıf Türk Edebiyatı |
12-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Lise 11. Sınıf Türk EdebiyatıLise 11 Sınıf Türk Edebiyatı On birinci sınıf edebiyat dersi öğretim programı, " Düşünce-Sosyal ve Siyasî Hayat[size="3"> Edebiyat İlişkisi"]Sosyal[/size] ve Siyasî Hayat- Edebiyat İlişkisi) Tanzimat sonrası gerçekleşmeye başlayan batılılaşma yönündeki gelişmeleri, halka ve ulusal değerlere yönelme gayretlerini ve bunların edebî eserlerdeki yansımalarını kavratmak amacı güdülmüştür II Ünitede (Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatı) Avrupaî tarz, başka bir söyleyişle yenileşme dönemi edebiyatının oluşumu üzerinde durulup incelenecek metinlerle dönemin zihniyeti , sosyal, siyasi ve edebî alanlardaki değişiklikler kavratılacaktır Öğrencilerimiz batıdan gelen yeniliklerle yerli kültür ögelerinin birlikteliğini yorumlayarak bunlardan çıkarımlar yapacaklardır III Ünitede (Servet-i Fünûn Edebiyatı ve Fecr-i Âti) " Servet-i Fünûn Edebiyatının Oluşumu" , " Öğretici Metinleri İnceleme" , "Şiir ve Mensur Şiir", "Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler", "Metin -Şair ve Yazar" , " Servet-i Fünûn Edebiyatı Genel Özellikleri" ile " Fecr-i Âti Edebiyatı" başlıkları üzerinde durulacak Servet-i Fünûn Edebiyatı ile Fecr-i Âti edebiyatlarının edebi zevk ve estetik[size="3"> anlayışı bakımından birbirinin devamı olduğu ve bu anlayışın "]hareketle[/size] öğrencilerimize kavratılacaktır V Ünitede sosyal ve siyasî şartların ,kültür hareketlerinin Türk toplumuna ulus devlet fikri etrafında yeni bir dinamizm kazandırdığı olgusu üzerinde durularak dönem-eser ilşikisine dikkat çekilir Bu ünitede "şiir" başlığı altında şiir metinleri XX Yüzyıl başlarında "Sade dil ve Hece Ölçüsüyle yazılanlar", "Saf Şiir Anlayışı Çerçevesinde Yazılanlar", " Halkın Yaşama[size="3"> Tarzını ve Değerlerini Ön Plana Çıkaran Manzumeler"]sanat[/size]etkinliklerini tutarlı biçimde yorumlayarak kendi dünyalarını zenginleştirmeye hizmet edecek çalışmalara her bölümde yer verilmiştirBöylece öğrencilerimizin Cumhuriyet dönemine hangi düşünce ve zevk birikimi ile gelindiğini fark etmelerine olanak verilmiştir Dil ve Anlatım dersi üç üniteden oluşmaktadır: a) Metinlerin sınıflandırılması Bu bölümde öğrenciler, öğretmenlerin yönlendirmesiyle metinleri inceleyip, metin sınıflandırmasını kendileri yapacaklardır b)Öğretici Metinlerin Türleri Mektup, günlük(günce),anı(hatıra),biyo grafi(hayat hikâyesi), otobiyografi, gezi(seyahat), sohbet(söyleşi), haber yazısı, fıkra , deneme, makale, eleştiri(tenkit) c)Üçüncü ünitede, sözlü anlatıma ait röportaj, mülakat ve söyleve( hitabet) yer verilmiştir Her ünitede önce sözü edilen türden seçilmiş örnek metinler okunur ve dinlenirMetin işlenişinin sonunda üzerinde durulan türle ilgili yazı hazırlamaları istenir |
|