Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum |
10-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Çanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel DurumÇanakkale Savaşları - Hava Harekatı - Genel Durum İskenderiye Limanı'nda keşif uçakları gemilere yükleniyor Türkiye Birinci Dünya Savaşına girdiği zaman askeri havacılıkta zayıftı Taktik hava birlikleri yoktu Birkaç istisna dışında mevcut uçak ve personel Yeşilköy havalanında konuşlandırılmıştı Savaş öncesinde uçuş eğitimi için kullanılan bu tesis daha sonra Fransız askeri heyetinin yönetimine geçti Seferberliğin ilanıyla beraber Türkiye’nin Almanlara olan eğilimini bilen Binbaşı De Goys, Fransa hükümetinin de telkiniyle memleketine döndü Binbir fedakarlıklarla Fransa’ya ısmarlanan kara ve deniz tayyarelerimize el konuldu Muhabere ve Muvasala Dairesi, havacılık kısmı ile birlikte Genel Karargaha bağlandı Fransızların ardından Alman danışmanlar geldi ve uçaklar arasında harap durumda Deperdussin, REP ve 3 adet Bleriot XI-2 vardı Hiç değilse son ikisi, Deperdussin gibi çalışır hale getirildi Ne var ki yine de uçuş için tehlikeli bulundular ve aynı danışmanlar Almanya’ya eğitim uçakları sipariş etti Uçuş Okulu’nda 2 adet Nieuport (Hydro) deniz uçağı bulunmasına karşın, donanmada hiç resmi havacılık birimi mevcut değildi Türk havacılığındaki asıl gelişme Çanakkale ve Gelibolu’daki aktif çarpışmalar sırasında olmuştur Ekim 1914’te Üsteğmen Erich Serno (1886-1963) Batı Cephesi’nde Alman 2 Tayyare Bölüğü’nden Türkiye’deki Alman Askeri Misyonu’na gönderilmişti Türk Havacılık personelinin eğitimi için kendisine bir program hazırlama görevi verilmiş ve bunun yanında Türk Yüksek Komutanlığı’na havacılık konusunda danışmanlık görevine atanmıştır 3 Şubat 1915 tarihinde Yeşilköy Uçuş Okulu’nda görevine başlamıştır |
|