|
|
Konu Araçları |
değeri, işletmeciliğinde, türkiye, yaratıcılığın |
Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın Değeri |
09-06-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın DeğeriTÜRKİYE İŞLETMECİLİĞİNDE YARATICILIĞIN DEĞERİ Çoğu örgütler kendi sıradan işgörenlerinin fikir üretme yeteneklerine yeterince değer vermezler Aksi durumda da bireylere fikir üretmeleri ve yaratıcı olmaları için olanak verilmez Bir örgüt genel olarak yaratıcı iklime sahip olmak zorundadır Yaratıcı iklimin genel amacı, örgütün sorunları üzerinde yaratıcı düşünceler geliştirmeyi özendirmektir Hiçbir düşüncenin örgütün düşüncesi olmadan engellenip bir yana atılmasına izin vermemektir Bunun yanında örgütün gereksediği yada gereksinme duyabileceği konularda eğitim,kurs,vs özendirmeleri uygulamaya koymaktır Bu iklimi yaratmak bu tutumu yaşatmak en üst yöneticinin görevidir Açık bir tavırla, sorunlara ,” köklü “ ve “ yeni “ çözümlere olumlu baktıklarını göstermek zorundadırlar Yaratıcı örgüt iklimini özgül sorunlara doğru ve amaçlara yönlendirerek daha iyi işler yapılabilir Mc Gregor, örgütteki psikolojik ortamın önemini vurgulayarak, yaratıcı örgüt iklimini oluşturacak şu temel varsayımları ortaya koymaktadır İş ortamında fiziki ve zihni çabanın harcanması oyun yada dinlenme kadar doğaldır Dışarıdan yönetim ve ceza ile korkutma, çabayı örgütsel amaçlara yöneltecek tek yol değildir Amaçlara bağlılık onların elde edilmesiyle ilgili ödüllere bağlıdır Uygun koşullar altında, sıradan bir kişi sorumluluğu kabul etmeyi değil aramayı da öğrenir Örgütsel sorunların çözümünde nispeten büyük ölçüde imge, ustalık ve yaratıcılık kullanma yeteneği, insanlar arasında dar değil, geniş ölçüde yaygındır Çağdaş endüstri yaşantısının koşulları altında normal bir insanın yeteneklerinin sadece bir kısmından yararlanılmaktadır |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|