Namaz Kilmiyanin Oruç Tutmasi Nedir? |
09-01-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Namaz Kilmiyanin Oruç Tutmasi Nedir?Namaz kilmiyanin Oruç tutmasi nedir? Namaz da oruç da Allah’ın emridir, bir Müslüman her ikisinden de sorumludur İnkâr etmediği ve alaya almadığı müddetçe bunlardan birini yerine getirmemesi diğerini terk etmesini gerektirmez Allah Teâlâ terk ettiği ibadetinin cezasını, yerine getirdiğinin ise mükâfatını verir Yani namaz kılmayan kişi büyük bir günah işlemektedir Fakat bu, onun Ramazan orucu tutmasına engel değildir Orucunu tutmakla mükelleftir Dünyada iken işlediği amelleri boşa gidecek olanlar kâfirlerdir, Müslümanlar değil Konuyla ilgili ayetler şöyledir: “De ki: «İşleri yönünden ahirette en büyük kayba uğrayanların kimler olduklarını bildireyim mi? Onlar o kimselerdir ki dünya hayatında yaptıkları işlerin karşılıkları hep boşa gidecektir Hâlbuki kendilerinin güzel güzel işler yaptıklarını sanırlar» İşte onlar Rab’lerinin ayetlerini ve O’na kavuşmayı inkâr etmiş, bu yüzden de yaptıkları iyi işler boşa gitmiştir Tartılacak şeyleri kalmadığından kıyamet günü onlar için artık tartı âleti koymayacağız İşte kâfir olmaları, ayetlerimle ve elçilerimle alay etmeleri sebebiyle, şu cehennem onların cezası olarak hazırlanmıştır” (Kehf, 18/103-106) Sufyan ibn Uyeyne şöyle der: يقولون: الإيمان قول، ونحن نقول: الإيمان قول وعمل، والمرجئة أوجبوا الجنة لمن شهد أن لا إله إلا الله؛ مصراً بقلبه على ترك الفرائض، وسموا ترك الفرائض ذنباً بمنزلة ركوب المحارب، وليس بسواء؛ لأن ركوب المحارم من غير استحلال معصية، وترك الفرائض متعمداً من غير جهل ولا عذر هو كفر "Onlar diyorlar: İman sözdür Biz diyoruz: İman söz ve ameldir Mürcie farzların terkinde kalbiyle ısrar ederek lâ ilâhe illallah şehadetini söyleyenlere cenneti vacip saydılar ve farzları terk etmeyi haramları yapmak çapında bir günah adlandırdılar Oysa bu ikisi aynı şey değildir Çünkü helal olduğuna inanmadan haram işlemek asilikdir Fakat cehalet ve özür olmaksızın farzları bile bile terk etmek küfürdür "Imam Abdullah ibn Ahməd, əs-Sunnə", 1 / 347 (745) Hafız İbn Receb, rahimehullah, İshak b Rahavey'dən naklediyor: وحكاه إسحاق بن راهوية إجماعاً منهم ، حتى إنه جعل قول من قال : لا يكفر بترك هذه الأركان أنها من أقوال المرجئة "Bunu (namazı terk edenin kâfir olmasını) İshak bin Rahaveyh onlardan (hadis ehlinden) icma olarak rivayet etmiştir Hatta o," bu erkanları terk edennin tekfir olunmaz "diyenin sözünü mürcie'nin sözlerinden saydı"el-Feth Bari 1/21 Tazim Kadr es-Salat 2/929 |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|