Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
afeti, dünyanın, hakikati, maksadı

Dünyanın Hakikati, Âfeti Ve Maksadı

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Dünyanın Hakikati, Âfeti Ve Maksadı




DÜNYANIN HAKİKATİ, ÂFETİ VE MAKSADI

Demek ki, insana dünyada iki şey lâzımdır: Biri, kalbi öldürücü sebeplerden koruması ve gıdasını tedarik etmesi, diğeri de, bedenini helak edici, öldürücü şeylerden koruması ve gıdasını elde etmesidir
Kalbin gıdası, Allahü Teâlâ'yı tanımak ve sevmektir Çünkü, her şeyin gıdası tabiî hususiyetine uygun olur Daha önce, insanın kalbinin hususiyetinin bu olduğunu anlatmıştık Helakinin sebebi, Allahü Teâlâ'dan gayrı şeylerin sevgisine dalmaktır
Bedeni, kalb için korumak lâzımdır Yoksa, beden fânidir, kalb bakidir Hacıyı hacca götüren deve gibi, beden de kalbin binek hayvanıdır Deve hacıya lâzımdır, hacı deveye değil Eğer hacca giden bir kimsenin deveyi yanında bulundurması icabediyorsa, yemini, suyunu, örtüsünü Kabe'ye varıncaya kadar tedarik etmesi lâzımdır Bundan sonra onun sıkıntısından kurtulur Fakat deveye bakmayı ihtiyaç miktarınca yapmak lâzımdır Yoksa, bütün zamanını ona yem vermek, onu süslemek ve onu muhafaza etmekle geçirirse, kafileden geri kalır ve helak olur Bunun gibi, eğer insan bütün zamanını, bedenin kuvvetlenmesine ve helak olma sebeplerini ondan uzaklaştırmaya verirse, kendi saadetinden mahrum kalır
Dünyada bedenin ihtiyacı üçtür: Beslenmek için yemek, giyinmek, sıcak ve soğuktan korunmak için bir evi olmak Böylece helak olma sebeplerinden kurtulur O hâlde, insanın dünyadan zaruri olarak alacağı bunlardan fazla değildir Hattâ dünyanın esası da bunlardır Kalbin gıdası, beslenmesi ise marifettir Ne kadar çok olursa, o kadar iyidir Bedenin gıdası, yemektir Haddinden fazla olursa helake sebep olur Allahü Teâla'nın, şehveti insana vermesi, yemekte, meskende ve giyinmekte bedenin iktizasının meydana gelmesi içindir Kendisinin binek hayvanı ancak bu şekilde helak olmaz Bu şehvet öyle yaratılmıştır ki, kendine verilene razı olmaz, daha fazla ister Aklın yaratılması, onun hududunu aşmamasını temin içindir
Peygamberlerin diliyle (aleyhimüsselâm) gönderilen şeriatlar, onun [şehvetin - arzunun ] hududunu tâyin içindir Fakat bu şehvet, yaratıldığı zaman kendisine verildi; çocukta da, onun [İstek ve arzunun] bulunması lâzımdır Akıl ise sonradan yaratılmıştır Demek ki, şehvet [arzu ve istek] önceden yerini tutmuş, hâkim olmuş, emre itaat etmek istemez olmuştur Akıl ve şeriat ondan sonra geldiler
Bütün varlığını kuvvet, elbise ve mesken kurmaya vermemesi ve bu sebeple kendini unutmaması, bu kuvvet ve elbisenin neye yaradığını, ne için olduğunu bilmesi ve hattâ kendinin bu dünyada ne için bulunduğunu anlaması, Âhiret için azık olan kalbin gıdasını unutmaması için geldiler Bu ifadeden dünyanın hakikatini, âfetini ve maksadını öğrendin Şimdi, dünyanın dallarını ve kısımlarım bildirelim

İmam Gazali

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.