Portfolyo Nedir? |
11-30-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Portfolyo Nedir?Ülkemizde oldukça yeni bir öğretim ve değerlendirme yöntemi olan öğrencilerin eğitiminde uygulanmasını sağlayan amaç Portfolyo; Öğrenciye ve başkalarına öğrencinin bir veya daha fazla alandaki başarılarını sunma amaçlı olarak öğrenci çalışmalarının yansıtılmasıdır(Arter ve Spandel1991) Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeye katmaları her birinin kendi ilerleyişini izlemesini sağlar ve bireysel olarak öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi için bir temel oluşturur (Meisels ve Steel1991) Öğrencilerin sınıf içerisindeki ve sınıf dışındaki çalışmalarını ve aktivitelerini ortaya koyan bir değerlendirme şeklidir ve “portfolyo kültürü” birbirleriyle etkileşim içerisinde olan bir grup öğrencinin bildiklerini ve yapabileceklerinin sorumluluğunu almaya dayanır (San Diego Country Office of Education1997) Öğrenci merkezli olup öğrencinin kişisel çabalarını ilerlemelerini ve başarılarını bir veya daha çok öğrenme aralıklarıyla ortaya koymasını sağlar (Collins1991) Öğretmenler portfolyo çalışması sonucunda elde edilen verileri gelecekteki eğitim hedeflerinin daha kolay ve daha gerçekçi belirlenmesinde kullanırlar Bu şekilde öğrencileri motive etmeye öğrenme sorumluluğunu almaya düşünme ve yazmada gelişmelerine yardımcı olur (Murphy and Smith 1990) NEDEN PORTFOLYO? Çünkü öğrenciler çalışmayı anlamlı anlaşılır ve amaçlı olduğunda sürdürür Çocukların okulda yaptığı resimleri hikayeleri günlükleri harita ve benzeri şeyleri dikkatli kontrol etmek çocuğa bireysel bir bakış ve öğrenen bir çevre sağlarÇocuğun çalışmasına sürekli bir bakış büyüme grafiği gelişimi görmeyi sağlarÇocuğun becerisini deneme skorlarıyla değil çeşitli kanıtlara yönelik ölçme fırsatı yaratır Portfolyonun Amacı Öğrencinin öz disiplin ve sorumluluk bilincini geliştirmek ve kendi kendini değerlendirme becerisi kazandırmak Müfredata bağlı olarak gerçekleştirilen yazılı ve sözlü değerlendirmelerin dışına çıkmak alternatif bir değerlendirme yöntemi geliştirmek Öğrencinin gelişimini kanıtlarla ve daha sağlıklı izleyebilmek Öğrencinin gelecekteki öğrenmelerine bilgi sunmak ve ışık tutmak Öğrencinin gerçekte ne öğrendiğinin somut resmini çizebilmek Öğrencilerin yeteneklerini sergilemek ve ilgi alanlarını geliştirmek Öğrencilerin arkadaşlarının portfolyolarını da izleyerek birbirlerine yardımcı olmalarını sağlamak ve böylelikle gelecekte yapacakları ekip çalışmalarının başlangıcını yapmak Çocuğun zihinsel psiko-motor duygusal sosyal ve dil gelişimlerini gözlemlemek Çocuğun okulda yaptığı çalışmalar hikayeler ses kayıt bandı resim proje çalışmaları fotoğraflar elişi etkinlikleri vb kontrol etmek güven gelişimlerini desteklemek öz disiplini ve sorumluluk bilincini geliştirmek Fiziksel ruhsal ve sosyal alandaki gelişimlerini fark edebilmesi seçici olabilmesi ve zevkle çalışabilmesi sağlamak Olaylara bakış açısını değerlendirebilmesi çok yönlü düşünebilmesi yaratıcılık yönlerinin geliştirmesini sağlamak Portfolyo çalışması öğretmen açısından zaman alıcı olmakla birlikte daha objektif değerlendirme yapabilmesi için ve yaptığı değerlendirmenin gerektiğinde somut kanıtını sunabilmesi için yararlıdır |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|