|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aileler, çocuklarının, diş, ilgisiz, sağlığına |
![]() |
Aileler Çocuklarının Diş Sağlığına İlgisiz |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Aileler Çocuklarının Diş Sağlığına İlgisizSelçuk Üniversitesi (SÜ) Diş Hekimliği Fakültesinde yapılan bir araştırma, ailelerin, çocuklarının 6 yaşına kadar diş sağlığına karşı ilgisiz olduğunu ortaya koydu ![]() Diş Hekimliği Fakültesinde yapılan ''Ebeveynlerin Pedodonti Konusundaki Tutumu Nedir?'' adlı araştırmadan derlediği bilgilere göre, süt dişinin fizyolojik zamanından önce düşmesi çocuğun beslenmesi, konuşması, dişlenme ve çene gelişimini olumsuz etkiliyor ![]() Son yıllarda gelişmiş ülkelerde, çocukların dişlerindeki çürümede azalma görülürken Türkiye'de çocukların dişlerinde oluşan çürüklerdeki yüksek oran ise ebeveynlerin ilgisizliğinden kaynaklanıyor ![]() Özellikle 6 yaşına kadar çocukların diş sağlığına özen gösterilmesi gelecek açısından büyük önem taşıyor ![]() ![]() Bu kapsamda ailelerin çocuklarının diş sağlığına gösterdiği özenin hangi noktada olduğunun tespiti için yapılan araştırmada, fakülteye gelen çocukların anne ve babalarına bazı sorular yöneltildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Araştırmaya katılanların yüzde 94 ![]() ![]() ''Çocuğun ilk fırça kullandığı yaş'' sorusuna 6 ay ile 2 yaş arasında diyenlerin sayısı 50'de kaldı (yüzde 23 ![]() ![]() ![]() Çocuğunun 3-5 yaşları arasında dişlerini fırçalamaya başladığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 61 ![]() ![]() ![]() Fırçalama sıklığı konusunda verilen yanıtlar da çocukların diş sağlığına gösterilen önemi ortaya koydu ![]() ![]() ![]() ![]() ''Günde 1 kez düzenli fırçalıyor'' diyenlerin oranı yüzde 35 ![]() ![]() ![]() ![]() Çalışmada, ebeveynlerin öğrenim düzeyinin fırçalama sıklığını etkilediği tespit edildi ![]() ![]() ![]() Ailelerin, süt dişlerinin çıkmasından itibaren çocuklarının dişlerine gereken özeni göstermesi, ağız bakımı konusunda çocuklarını yönlendirmeleri istendi ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|