![]() |
Paragraf Bilgisi Testi1 (ÖSS) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Paragraf Bilgisi Testi1 (ÖSS)1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi bu parçada savunulan görüşle çelişir? A) Yazarlar ister geçmişi ister bugünü anlatsınlar gelecek umudunu taşırlar ![]() B) Yazarların neyi anlattıklarından çok hangi amaçla yazdıkları önemlidir ![]() C) Yazarların gelecekte anılmaları dünü ve bugünü anlatmalarına bağlıdır ![]() D) Yazarların alçak gönüllükleri, farkında olmadıkları amacıyla çelişir ![]() E) Yazarlar ister dünü ister bugünü anlatsınlar bir yanlarıyla geleceğe ışık tutarlar ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) Sanatçı acemi ise duygu ve düşüncelerini inandırıcı kılamıyorsa okuyucuyu etkileyemez ![]() B) Sanatçı inandıklarını en güzel bir biçimde işlerse başarılı sayılır ![]() C) Sanatçı eserine inançlarını yansıttığı takdirde inandırıcılığını yitirir ![]() D) Sanatçının eserlerinde gerçek duygu ve düşüncelerini söylemesi beklenmemelidir ![]() E) Sanatçı söyledikleri doğru olmasa bile onları inandırıcı kılabilen kişidir ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) İyi bir şiirin başka dile çevrilmesi mümkün değildir ![]() B) Başarısız şairlerin şiirleri başka dile çevrilebilir ![]() C) Şiir dili günlük dilden çok kültür diline yakındır ![]() D) Şairi, yazdığı dilin şairi saymak gerekir ![]() E) Her şairin dili, üslubu kendine özgüdür ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) Büyük yazarlar düşüncelerini ustaca savunmaya dikkat etmişlerdir ![]() B) Genç yazarlar büyük eserleri okuyarak kendilerini geliştirebilirler ![]() C) Büyük yazarların çoğu eserlerinde bir düşünceyi yaymak, savunmak amacını gütmüşlerdir ![]() D) Genç yazarlar acemilikten kurtuluncaya kadar herhangi bir düşünceyi savunmamalıdır ![]() E) Genç yazarların acemilikleri savundukları düşüncelerin zararına olmaktadır ![]() 5 ![]() ![]() ![]() yüzyıllardan beri söylüyor, gene seve seve okuyanlar bulunuyor ![]() bir kıyamettir kopuyor ![]() Bu parçada vurgulanmak istenen düşünce aşağıdakilerden hangisidir? A) Şairler biçimden yararlanarak düşüncelerin yetersizliğini kapatabilir ![]() B) Şairler nesircilere nazaran daha az eleştirilir ![]() C) Şairler her zaman özgün konularda yazmak zorundadır ![]() D) Şairler aynı konuları yüzyıllarca söyleseler bile yadırganmazlar ![]() E) Düzyazı yazmak şiir yazmaktan daha zordur ![]() 6 ![]() ![]() olduğumuz şey düzyazıydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) Yaşamı algılamak, gerçekleri görmek için f düzyazıya ihtiyacımız vardı ![]() B) Kültür eksikliğimiz düzyazının yokluğundan ileri geliyordu ![]() C) Divan edebiyatı düşünceden çok duygulara ; yönelikti ![]() D) Divan şiiri gerçeklerden uzaktı, yaşamı öğ-renmemizi engelliyordu ![]() E) Şiir alanında Batı'dan daha ileri seviyedeydik ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() göremediği bir çekiciliğe kapılmıştır ![]() Bu parçaya göre bir kitabın güzelliğinin en belirgin özelliği nedir? A) Kanıtlarının sağlam ve etkili olması B) Büyülü; bizi saran bir çekiciliğinin olması C) Duygulardan çok duyuları etkilemesi D) Düşüncelerimizi etkileyip geliştirmesi E) Okuru kendini incelemeye yöneltmesi 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ama ben yeni şiirimde o seviyeye erişemezsem,yırtar atardım onu ![]() ![]() Bu parçanın yazarı aşağıdakilerin hangisiyle nitelenemez? A) Özeleştiri yapan B) Daha iyisini yapmaya çalışan C) Övgü ve yergilere kulak asmayan D) Başkalarınca takdir edilen E) Eleştirilmekten memnun olan 9 ![]() ![]() Gençliğimde şiirle ben de uğraştım; ancak sonraları araştırmalarım ilerledikçe, şiire nefret değil -şiirden nefret edilmez- düşmanlık göstermeye başladım ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) Düzyazının şiirden üstün olması B) Şiirde öğreticiliğe yer verilmemesi C) Yazarın şiirden zamanla soğuması D) Şiirin değersiz sayılması E) Şiirde anlamın ikinci planda kalması 10 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçaya göre aşağıdaki dizelerden hangisi eski şiire örnektir? A) Bir aydan beri iş arıyorum, meteliksiz Ne üstte var ne başta B) Beyaz yüzlü serviler uzanırken yerlere Açtı dallar göğsünü gecelerin yasına C) Ey şehir bütün hemşehrilerim Bayramınız bayramım, kaderiniz kaderim D) Taşranın küçük kasabalarında Sebze arabalarıyla yolculuk ettim E) Hiçbir şeyden çekmedi dünyada Nasırından çektiği kadar 11 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçaya göre yazarın yakınlarının albüme bakmaktan sıkılmamalarının aşıl nedeni aşağıdakilerden hangisidir? A) Albümde büyüklerinin fotoğraflarının bulunması B) Resimlerin siyah beyaz olması C) Fotoğrafların usta işi olması ve belge niteliği taşıması D) Albümde İstanbul'un eski zamanlarına ait resimlerin bulunması E) Resimlerin doğal ve tarihi değeri yüksek şehirlere ait olması 12 ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdaki yargılardan hangisi bu parçadan çıkarılamaz? A) Abdülhak Hamit şiir alanında yeniliklere yönelmiş yaratıcı bir şairdir ![]() B) Halkın sevip benimsediği bir sanatçı her zaman sevilip sayılır ![]() C) Halkla bütünleşemeyen sanatçılar gelecekte unutulur ![]() D) Şairlerin günlük konuşmalarımıza girecek kadar etkili ve sade dizeleri olmalıdır ![]() E) Şairler sözleriyle halkın yaşantısına karışabil- melidir ![]() 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazarın, Balzac'ın romanlarında başarılı bulduğu yön aşağıdakilerden hangisidir? A) Birden çok kişiyi aynı anda konuşturabilmesi B) Kişilerinin dış görünüşlerini çok canlı bir şekilde yansıtabilmesi C) Okurlarına kişilerini çok yakından tanıtabil-mesi D) Sözcüklerle kişilerine görünürlük kazandırabilmesi E) Kişilerini konuştururken samimi olabilmesi 14 ![]() ![]() ![]() yatro ile de sınırlı kalmadı ![]() ![]() ![]() Bu parçada aşağıdakilerin hangisine değinilmemiştir? A) Oyunculuğunun yanı sıra gazeteci kimliğine sahip olduğuna B) Oyunculuğa erken yaşlarda başladığına C) Yeteneklerinin oyunculukla sınırlı kalmadığına D) İyi bir sanatçı olduğuna E) Ününün ulusal sınırları aştığına 15 ![]() ![]() ![]() zim kuşağa "çalatuş" yazma hastalığı olarak geçmiş görünüyor ![]() Bu parçaya göre yazarın romanlarımızda ulaşılmasını istediği yön aşağıdakilerden hangisidir? A) Açık ve özlü bir anlatıma kavuşması B) Herkesin anlayabileceği biçimde yazılması C) Konularda ayrıntılara az yer verilmesi D) Kısa ve özlü eserlerin yazılması E) Cümle kuruluşlarına ve yazıma özen gösterilmesi 16 ![]() ![]() açıktır ![]() ![]() Bu parçaya göre şiir hangi yönüyle düz yazıdan farklıdır? A) Anlamca yoğun olması B) Söz diziminin farklı olması C) Sezgisel yönünün ağır basması D) Kişisel olması E) Her okur için farklı anlamlara gelebilmesi 17 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada ası! anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Sanatçı doğanın görünümlerini değil, kendi gördüklerini yansıtır ![]() B) Sanatçının ilk örneği yaşam değil, sanat eseridir ![]() C) Sanatçı duygu bakımından diğer insanlardan farklı değildir ![]() D) Sanatçı yalnız kendi sanat dalıyla ilgilenmelidir ![]() E) Sanatçı yaşamı örnek alarak eser vermekten kaçınmalıdır ![]() 18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki paragrafın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir? A) İnsanla hayvan arasındaki fark, insanın okuduğunu kavrayabilmesidir ![]() B) Taklit asla bir öğrenme biçimi olamaz, bazı hayvanların kelimeleri taklit edip kavrayamaması bunun ispatıdır ![]() C) Zihni sürekli çalışan insanın, kavrama yeteneği artar ![]() D) insan, anlama ve anlamlar arasında ilgi kurabilme yeteneğiyle diğer canlılardan farklılaşır ![]() E) Bir şeyi şuursuzca taklit eden insanların papağandan farkı yoktur ![]() 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz? A) Divan şiirinin dünya görüşü ve şiir anlayışı eskimiştir ![]() B) Divan şiirinin dünya görüşü yeni kalıplarda yaşamaya devam etmektedir ![]() C) Divan şiirinin biçimi, vezni, dili eskimemiştir ![]() D) Genç şair divan şiirinin şiir anlayışını sürdürdüğünde eskidir ![]() E) Bir şiirin yeni olması dilinin, biçiminin, konusunun eskiliğine bağlı değildir ![]() 20 ![]() ![]() ![]() ![]() Böyle diyen bir yazarın öykülerinde yer vermeyeceği unsur aşağıdakilerden hangisidir? A) Gözlemlediği olayları aktarmak B) Bildiği tanıdığı çevreyi betimlemek C) Kendi bakış açısını kullanmak D) Kişileri ve olayları gözlemlediği zaman diliminde yazmak E) Olayı değişik mekânlar içinde yeniden ele almak 21 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan çıkarılabilecek en kapsamlı yargı aşağıdakilerden hangisidir? A) Sanatçının kişiliği yapıtlarına yansır ![]() B) İyi bir yazarın yapıtları ile yaşamı arasında bir paralellik vardır ![]() C) Bir yapıtı değerlendirirken yapıt dışında hiçbir şey ölçü alınmamalıdır ![]() D) Düşünceleriyle örtüşmeyen yapıtlar üreten sanatçılar toplum tarafından dışlanır ![]() E) Sanatçılar yapıtlarıyla olduğu kadar yaşamları ve kişilikleriyle de topluma örnek olmalıdır ![]() 22 ![]() ![]() yılamaz ![]() ne bir daha, bir daha dönen adamdır ![]() Eleştirmeni iyi bir okurdan ayıran özellik aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir? A) Yargılamasının tutarlı olması B) Bir esere şüpheyle yaklaşması C) Kanılarını tekrar tekrar kontrol etmesi D) Beğenisinin güçlü olması E) Eseri bütünlüğü içinde değerlendirmesi Cevap Anahtarı : 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|