2010 Yılının En Gözde Şirketleri |
12-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
2010 Yılının En Gözde Şirketleri98 üniversiteden 13 bin 852 öğrencinin oyları ile belirlenen Türkiye’nin En Gözde Şirketleri 2010 listesi bir işveren markası olarak doğru konumlanan şirketlerden oluşuyor Üniversite öğrencilerinin en gözdeleri işveren markalarını “aile-okul şirket” stratejisi üzerine kuranlar oldu “Türkiye’nin En Gözde Şirketleri” Araştırması 2009′da ilk defa gerçekleştirilerek büyük yankı uyandırmış, özellikle üniversite gençlerinin şirketlere olan eğilimlerini detaylarıyla yansıtması açısından farklılaşmıştı Araştırma 2010 yılında da yapılmaya devam edilirken bir yıl aradan sonra öğrencilerin şirket algısının ne yönde değiştiğini böylece daha iyi anlayabileceğiz Realta tarafından yapılan, “Türkiye’nin En Gözde Şirketleri” 2010 Araştırması sonuçları şu şekilde: En Gözde Şirketler 2010 [*]Turkcell[*]THY[*]Unilever[*]Mercedes Benz Türk[*]Microsoft[*]Türkiye İş Bankası[*]P&G[*]Garanti Bankası[*]IBM[*]Aselsan En Gözde Holdingler 2010 [*]Koç Holding[*]Sabancı Holding[*]Eczacıbaşı Holding[*]Doğan Holding[*]Doğuş Holding En gözde sektörler 2010 [*]Bankacılık / Finans[*]Hızlı Tüketim[*]Bilgi Teknolojileri[*]Otomotiv[*]Gıda En gözde departmanlar 2010 [*]Pazarlama[*]Proje Yönetimi[*]Ar-ge[*]Mühendislik[*]Mali İşler / Finansman Sıralamanın devamı ve 2009 yılı sonuçları ile anketten çıkan detaylı analizleri incelemek için; Businews*|* EN GÖZDE ŞİRKETLER Üniversite öğrencileri bu yıl da Mercedes-Benz Türk’ü otomotiv sektörünün en gözde şirketi seçtiler! 98 üniversiteden yaklaşık 13852 öğrencinin katıldığı, Realta ve Businessweek tarafından düzenlenen araştırmada öğrenciler en çok çalışmak istedikleri şirketleri sebepleriyle birlikte belirttiler Araştırmada temel olarak aşağıdaki sorulara cevaplar arandı:
Mercedes-Benz Türk Otomotiv sektöründe en yakın rakibinin 308 puan önünde birinci oldu ve 2009 yılından sonra 2010 yılında da üniversite öğrencilerinin en beğendiği ve en çok çalışmak istediği şirket oldu Tüm şirketler içinde de 2009 yılında 5sırada yer alan MBT bu yıl 1 basamak yükselerek 4 sırada yer aldı ve zirve yolculuğuna devam etti Haberin yer aldığı Bloomberg Businessweek dergisinin 1 – 8 Mayıs tarihli sayısında İnsan Kaynakları Müdürü Salih Ertör’ün de MBT’nin Üniversite gençliği arasında bu denli beğenilen ve çalışılmak istenen bir kurum olmasına yönelik soruya karşılık ekli görüşlerine de yer verilmiştir: “Mercedes-Benz Türk’ ün bu başarısı tesadüf değil, çünkü MBT öğrencilerin gönüllerindeki yerini her yıl biraz daha sağlamlaştırmak amacıyla kariyer gelişimini uluslararası fırsatlarla da destekleyen staj programları düzenliyor Öğrenciler arasında PEP olarak tanınan stajyer geliştirme programı 2002 yılından bu yana üniversitelerin son sınıflarında okuyan mühendislik ve işletme öğrencilerine iş hayatına öğrenciyken atılma fırsatı sunuyor Şirketin yeni mezunlara özel bir diğer istihdam aracı ise, uluslararası niteliği de olan yetiştirme programı; “The CaReer Talent Programme” Henüz işin başında şirket kültürüyle yoğrulan yeni mezunlar şirket için oldukça verimli oluyorlar Kurum kültürümüz en önemli rekabetçi özelliğimiz diyebiliriz Performans odaklı kurum kültürümüzü besleyen önemli bir unsur da yeteneklerin tam zamanında cezbedilmesi ve organizasyonumuza katılması olarak tanımlanabilir” Önümüzdeki yıllarda da aynı başarının artarak devamı için Üniversite – Sanayi işbirliği projeleri ve Üniversitelerle ilişkilere verdiğimiz önem devam edecek Detaylı bilgi için: En gözde şirketler | Employer Brand Management |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|