|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alman, bağdat, berlin, emperyalizminin, girişikitap, türkiyeye, özeti |
![]() |
Berlin- Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiyeye Girişi-Kitap Özeti |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Berlin- Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiyeye Girişi-Kitap ÖzetiBerlin- Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiyeye Girişi-kitap özeti Bu eser, Alman emperyalist yayılma siyasetinin geçmişte ve gelecekteki boyutlarını, bu güne kadar gözden kaçırılmış gizli belgeler ışığı altında gözler önüne sermektedir ![]() ![]() ![]() Almanya kısa sürede sanayisini geliştirdi; fakat ne ürettiklerini satacak bir pazarı ne de yeteri ham madde kaynakları vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci Abdülhamitin tahta geçmesiyle birlikte Alman-Türk ilişkilerinin gelişimi hızlı bir ivme kazandı ![]() ![]() ![]() Almanya, ileride çıkacağına inandığı bir Avrupa savaşında geniş hammadde ve insan kaynaklarına sahip olan Osmanlı imparatorluğundan yararlanabileceği ölçüde faydalanmak istiyordu ![]() ![]() ![]() Alman-Türk ilişkilerinde 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşı bir dönüm noktası oldu ![]() ![]() Berlin- Bağdat demiryolu hattı projesi de bu yıllarda ortaya atıldı ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı İmparatorluğu gerek asker sevkiyatında kullanmak gerekse bu hattın geçtiği bölgelerdeki vergi gelirlerini arttırmak için bu demiryolunun yapılmasını istiyordu ![]() ![]() Çok önemli tartışmalardan, İngiltere, Rusya ve Fransanın engelleme girişimlerinden sonra Bağdat demiryolu yapım imtiyazı Alman Deutshe Bank şirketine verildi ![]() ![]() İngilterenin desteği ve izni olmadan bu projenin gerçekleşmesinin imkansız olduğunu gören Deutshe Bank yöneticileri verdikleri çeşitli ödünlerden sonra 1914 yılının Haziran ayında onları da projeye ortak etmek suretiyle Bağdat demiryolu hattının önündeki son engeli de kaldırdılar ![]() ![]() ![]() Bulgurlu - Ulukışla (38 Km ![]() Dorak - Yenice (18 Km ![]() Yenice - Mamure (97 Km ![]() Radşu - Halep - Trablusşam (203 Km ![]() Ulukışla - Karapınar (53 Km ![]() Toprakkale - İskenderun (59 Km ![]() Bağdat - Sumike (62 Km ![]() Trablusşam - Tel EBİAT (100 Km ![]() Sumike - İstabolat (57 Km ![]() İstabolat - Samarra (57 Km ![]() Konya - Bağdat hattının 887 Km ![]() ![]() Samarrat - Musul - Tel EBİAT (690 Km ![]() Sonuç olarak eser, Almanyanın, içinde bulunduğu durumdan da yararlanarak Osmanlı İmparatorluğunu nasıl kendi amaçları doğrultusunda kullandığını ve çıkar sağladığını açık olarak ortaya koymakta ve tarihe ışık tutmaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|