Dumlupınar Denizaltısı Hikayesi |
10-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Dumlupınar Denizaltısı HikayesiDumlupınar denizaltısı hikayesi Yıl 1953‚ günlerden 4 Nisan… Sabahın ilk ışıklarında Eceabat ve Nara kıyıları şiddetli bir çarpışmanın gürültüsüyle sarsıldı Bu sarsıntı‚ güneşle birlikte tüm Türkiye´yi saracaktı Naraburnu açıklarında NABOLAND adlı İsveç şilebi ile çarpışarak Çanakkale Boğazı´nın sularına gömülen Dumlupınar denizaltısında şehit olan 81 Türk Denizcisi tarihin sayfalarına ve Türk Milleti´nin kalbine şu sözlerle kazınacaktı: “Vatan sağolsun!”Akdeniz´de yapılan NATO tatbikatına katılan 1 İnönü ve DUMLUPINAR denizaltı gemileri‚ manevraların ardından Gölcük´e dönmek üzere yola çıktılar 3 Nisan´ı 4 Nisan´a bağlayan gece Çanakkale Boğazı´na giriş yapan iki denizaltı gemisi‚ olacaklardan habersiz eve dönüyordu Sakin geçen yolculuk saat 0210 sularında Dumlupınar için son bulduDumlupınar‚ Naraburnu açıklarına yaklaşırken geminin güvertesinde Süvari Kıdemli Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu‚ Üsteğmen Kemal Ünver‚ Üsteğmen Hüseyin Yumuk‚ Astsubay Hüseyin Akış ve Astsubay Hüseyin İnkaya bulunuyorduAncak Çanakkale Boğazı´nın sularında sessiz sedasız ilerleyen tek gemi Dumlupınar değildi İstanbul yönünden gelen İsveç Bandıralı “Naboland” şilebi de aynı dakikalarda Naraburnu açıklarına gelmişti Kaptanlığını Oscar Lorentzon´un yaptığı Naboland ile Dumlupınar‚ birkaç dakika sonra korkunç bir gürültüyle çarpışacak ve bu çarpışma Eceabat sahilinde dahi duyulacaktı Astsubay Hüseyin İnkaya‚ nöbetçi olmamasına karşın vardiya dışı görevine devam ediyordu Nara önlerine gelinirken rotada dikkatini çeken değişiklik üzerine köprü üstüne çıktı Tam bu sırada güvertede bulunan sekiz kişi‚ ne olduğunu anlayamadan suya yuvarlandıNaboland‚ Dumlupınar´a tam baş tarafından bindirmişti Çarpışmanın gürültüsü Eceabat Limanı´nda demirlemiş olan gemilerce de duyuldu Darbenin şiddetine dayanamayan Dumlupınar‚ birkaç saniye içinde Çanakkale Boğazı´nın karanlık ve soğuk sularına gömüldüDenizaltının tüm elektriği kesilmişti Gemilerinin baş taraftan itibaren su aldığını gören denizciler hızla kıç torpido dairesine doğru harekete geçti Kıç torpidoya varana kadar da arkadaşlarının birçoğunu kaybettiler Dumlupınar batarken sadece 22 denizci de kıç torpido dairesine ulaşmayı başarmıştı Dumlupınar ilk şehitlerini böylelikle vermiş oldu Aynı gece Eceabat Limanı´nda demirli bulunan Gümrük motorundaki personel‚ acil olarak kaza mahaline çağırıldı Gümrük motoru‚ Naboland´dan atılan tahlisiye sandallarına çıkmış ve can yeleklerine sarılmış Dumlupınar mürettebatını görerek motora aldı ve Çanakkale´de hastaneye ulaştırdıGün ağarmıştı Balıkçı tekneleri‚ Dumlupınarın batarken su yüzüne fırlattığı haberleşme şamandırasını gördü Gümrük motorunun ikinci çarkçısı Selim Yoludüz şamandıraya uzandı ve üzerindeki yazıyı okudu:“Deniz Kuvvetlerine bağlı Dumlupınar Denizaltısı burada battı Kapağı açın ve denizaltıyla irtibat kurun”Yoludüz kapağı açtı‚ şamandıranın içindeki ahizeyi kaldırdı ve ümitle “Alo” dediTelefondaki ses‚ “Buyrun‚ ben Astsubay Selami” dediBeklediği karşılığı alan Selim Yoludüz‚ Atsubay Selami´ye ne durumda olduklarını sordu Astsubay Selami‚ geminin 15 derece sancak yönünde yatık ve elektriğin kesik olduğunu‚ 22 kişi olarak kıç torpido dairesine girebildiklerini söylediSelim Yoludüz‚ “Endişelenmeyin Kurtaran yolda Sizi oradan çıkaracağız” dedi Astsubay Selami´nin cevabı‚ Selim Yoludüz´ün kulağına ve kalbine işledi: “Ailelerimize selam söylüyoruz Bizi kurtaracağınızdan eminiz Vatan sağolsun…”Bu‚ Astsubay Selami´nin boğazın yüzeyindekilerle yaptığı ilk konuşma oldu Saat 11:00 sularında olay mahaline gelen Kurtaran gemisinin tüm çabaları sonuçsuz kaldı Bir süre sonra bir konuşma daha yapmak için şamandıranın başına gidildi ve ahize kaldırıldı Ahizenin diğer ucundan sadece dualar‚ ezan sesleri ve iniltiler geliyordu Saat 15:00 sularında ise muhabere şamandırasını tutan telefon kablosu koptu Bir daha Dumlupınar mürettebatından haber alınamadı Dumlupınar denizaltımızın Naboland şilebiyle çarpışmasının ardından 81 denizci Çanakkale Boğazı´nın sularına gömüldü Fakat kader 5 arkadaşlarını‚ belki de bu talihsiz kazaya tanıklık etmeleri için suyun yüzünde tuttu ve kaza esnasında güvertede bulunan 8 denizciden 5´i hayatta kalmayı başardı |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|