Zamânı; Sene, Ay, Hafta, Gün Ve Saat Gibi Sâbit Bölümlere Ayıran |
10-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Zamânı; Sene, Ay, Hafta, Gün Ve Saat Gibi Sâbit Bölümlere AyıranZamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran Hakkında Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran TAKVÎM: Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran, dînî-millî gün ve bayramları gösteren cetveller Ramazân-ı şerîfin birinci gününü anlamakta takvimlere güvenilmemelidir Çünkü oruç, gökte yeni ayı görmekle olur Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem; "Hilâli görünce oruca başlayınız!" buyurdu Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesablad ır ve hesap sahîh (doğru) olup, hilâl hesâbın bildirdiği gece doğar Fakat, o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlamak lâzımdır Çünkü dînimiz böyle emir buyurmuştur (İbn-i Âbidîn) Gökte, Ramazân-ı şerîf hilâlini aramak, bir ibâdettir Ramazân-ı şerîfin başlangıcını önceden haber vermek, İslâmiyet'i bilmemek alâmetidir Kurban bayramının birinci günü de, Zilhicce ayının hilâlini görmekle anlaşılır Zilhicce ayının dokuzuncu Are fe günü, hesâbla, takvîmle anlaşılan gün veya bundan bir gün sonra olur Bundan bir gün önce olamaz (M Sıddîk Gümüş) Namazın sahîh olması için, vakti girdikten sonra kılınması ve vaktinde kılındığını bilmek şarttır Vaktin girdiğinde şüpheli olarak kılıp, sonra vaktinde kılmış olduğunu anlarsa, bu namazı sahîh olmaz Vaktin bilinmesi vakitleri bilen âdil bir müslüm anın okuduğu ezânı işitmekle olur Ezânı okuyan âdil değil ise (veya âdil müslümanın hazırladığı takvîm yoksa) kendisi vaktin girdiğini araştırıp, kuvvetli zan edince kılmalıdır (İbn-i Âbidîn) |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|