Hz. İsa (A.S)'İn, İncil'de Belirtilen Soyu: |
08-02-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz. İsa (A.S)'İn, İncil'de Belirtilen Soyu:Hz İsa (as)'ın, İncil'de Belirtilen Soyu: Hz İsa b Meryem (as)'in soyu daha önce nakledilmiştir Fakat Hıristiyanlar, Hz İsa (as)'ı kendilerinin yanında Yesû' b Yûsuf en-Neccâr (Yûsuf en- Neccar'm oğlu Yesû') diye adlandırdıklarından dolayı onun soyunu, Yûsuf en-Neccâr'a dayandığını iddia ederler İşte bunun sebebi ise; Hz Meryem'in, Hz İsa (as)'a hamile kalmazdan önce Yûsuf en-Neccâr'ın, Hz Meryem'i (evlilik için) istemesidir Hz Meryem hamile kalınca, Yûsuf en-Neccâr'a rüyasında -Hz Meryem'in her türlü kötülüklerden uzak olması gerektiğinden dolayı onunla evlenmesi, ona bir iftira ve şüphe atılması ihtimali olması itibariyle- (onunla evlenmek için) onu isteyeceğini etrafına yayması ve ondan vazgeçmesi gerektiği emredildi Matta İncil'inin 1-20 bölümü arasında, Hz Meryem'in bu özellikleri anlatılmıştır Yûsuf en-Neccârda, İsrailoğulları gençlerinden olup salih bir kimseydi Yûsuf en-Neccâr'm temiz ve iffetli bir yaşayışı vardı Daha sonra Hz Meryem'in iffetini, temiz bir kimse olduğunu vb Özelliklerini görünce onu (evlilik için) istedi Fakat ikisi arasında evlilik veya cinsel ilişki (yahut flört) meydana gelmemişti Yûsuf en-Neccâr'ın, Hz Meryem'i evlilik için istemesi; evlilik öncesi birleşme olmaksızın (flört hayatı yaşamaktan uzak) sadece normal bir evlilik istemesi şeklinde idi Barnaba İncil'in de anlatıldığına göre; Yûsuf en-Neccâr, Hz Meryem'de iffctlilik, dine bağlılık vb özellikler görünce, onun, kendisiyle evlenmesini arzuladı Dolaylı yollarla (veya direkt olarak) ona evlenme teklifinde bulundu Zira Yûsuf en-Neccâr; salih, nefsine boyun eğdiren ve takva sahibi önemli kimselerin içerisinde yer almaktaydı Hem kendisinde ve hem de Hz Meryem'de bulunan bu güzel özelliklerden dolayı Hz Meryem'e evlenme teklifini arzu etmesinin sebebi işte bundan[7] dolayı idi Harız îbn Kesîr'in; Yûsuf en-Neccâr'm Hz Meryem'e olaylı yollarla evlenme teklifinde bulunduğuna daiSede ite Hz Meryem'm Hz Isa (as)'a hamile kalmasından sonra ıkısı arasında geçen konuşmaya dair naklettiği rivayetleri[8] inşallah ilen ki sahifelerde anlatacağız [9] [7] Matla İncîl'i, 1-20(ç) [8] İbn Kesîr, el-Bidaye ve'n-Nihâye, 2/65 (ç) [9] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 446-447 |
|