Yalnız Mesajı Göster

Şakirin Camii Ve Mimarisibib Resimleri -Şakirin Camii Ve Mimarisinin Tasarımı ve İci

Eski 06-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Şakirin Camii Ve Mimarisibib Resimleri -Şakirin Camii Ve Mimarisinin Tasarımı ve İci






Bu caminin sosyetikleşmesinden korktuğunuzu söylediniz…
Aslında ben öyle bir şey demedim Öyle bir korkum da yok Daha bu işe yeni başlamıştık, tam hatırlamıyorum nereden olduğunu, bir haber kanalından “Bu camide oturarak mı namaz kılınacak?” diye sordular Dedim ki, “İsterseniz bu soruyu hiç sormamış olun Sorularınız bu şekilde devam edecekse, lütfen benim vaktim de kısıtlı…” Demek kendisi İslamiyet’i o kadar bilmiyor, o kadar uzak ki, beni de öyle bir yere koydu kafasında Biz orada değiliz maalesef Ben o uzaklıkta zaten değilim Modern görünmemin bir sakıncası yok diye düşünüyorum Başka yerlerde böyle anıldıysa da benden dolayı değildir, atıf başkasınadır



Sosyetik demeyelim; dinle ilişkisini nereye koyacağını bilemeyen, kendini laik olarak tanımlamış orta sınıfın camisi olabilir mi?
Bu söylediğiniz de son dönem ortaya çıkmış bir şey Ben Yeniköy İlkokulu’nda okudum, oralarda yetiştim Bütün yörenin bakkalı, kasabıyla beraber oradaki lokal camiye girerdik, açıkhava sinemasına giderdik Biz ayrımlar içinde büyümüş bir kitle değiliz Hep beraber eğlenirdik, hep beraber denize girilir, kürek çekilir, Zeynel Dondurmacısı’nda da yemek yenirdi Hepimiz hâlâ arkadaşız Öyle bir ortamda büyümediğimiz için böyle soruları anlamam zor Bizde kesim yoktu; imkân farklılıkları vardı ama o farklılıkları gösterecek yerler yoktu Böyle bir tüketim ekonomisi de yoktu Bütün bunlar sonradan çıktı Tabii ki annemlerin, Cumhuriyet çocukları olarak algıları daha kalıplar içinde diyebiliriz; korkuları daha yüksek Ben kültürümüze ve milletimize güvenen bir yapıdan geliyorum Ama oturan bir yapıdan da gelmiyorum
Adını ne koyarsanız koyun, din üzerinden toplumsal bir kutuplaşma döneminde olduğumuz kesin Daha çok merak ettiğim, çevrenizden, eşinizden dostunuzdan size ‘Ne işin var camiyle…’ diyen çıkıp çıkmadığı…
Hayır Yanlış anlaşılan bir şey de var, bir arkadaşım espri olarak “Neden okul yapmıyorsun?” demişti, bunu da bir gazeteciye söylemiş bulundum Halbuki onda da o kadar kalıplaşma vardı ki, cami yapıyorum deyince, benim para koyup cami yaptırdığımı düşünmüş Ben de kestirme konuşmuşum tabii; ‘Cami tasarımında çalışıyorum’ dememişim Onun dışında herkesten ‘Harika’, ‘Çok heyecanlı’ gibi tepkiler aldım Mutlaka kafasında soru işareti olan olmuştur



Size mi belli etmediler?
Bu kadar uçların oluştuğu bir toplulukta mutlaka ‘Bunu niye yapıyor ki’ diyen olmuştur ama kimse bana öyle bir şey söylemedi Bunun sorusunu soran çok yabancı oldu
Ben ruhen o kadar ayrıştığımıza da inanmıyorum Bence kitleler birbirinden korkutulmaya başlandı Sadece İslam korkusu değil Türk’le Kürt’ü de birbirinden korkutuyorlar, şimdi topraklarımızı alacak diye Ermenilerden korkuyoruz Laik olanların yüzde 70-80’i zaten Müslüman olarak tanımlıyor kendini Sadece kendilerine tanımadıkları bir şablon getirilecek diye istemiyorlar gördüğüm kadarıyla Tanımlayamadıkları için bir kutuplaşma oldu, eksik olmasın herkes de bunu artırmak için elinden geleni yapıyor

Caminin dış cephe ve zemin kaplamaları Kayseri taşından; uygulama Kadir Akorak’a ait Ana kubbe cepheleri, kadınlar mahfili, korkuluk ve revaklardaki şebekeler alüminyum Selçuk dökmeyle Kaya Kalaycı tarafından yapıldı Kubbe kaplama malzemesi olarak balık pulu formunda alüminyum kompozit levhalar kullanıldı Mavi kubbe, gece ışık efektiyle oluşturuldu Tüm iç ve dış ışık tasarımı ve uygulaması, İngiliz aydınlatma tasarımcısı Arnold Chan imzalı…
Ana kubbe iç cephe kaplamaları, Kur’an sayfalarının Nur Suresi satır aralarından tasarlanan desenlerin, şeffaf cam üzerine işlenen panellerle kapatılmasıyla oluşturuldu Uygulama Orhan Koçan’ın elinden çıktı İç avlu giriş kapıları, ana kubbe giriş kapısı ve sergi alanı giriş kapısı da Koçan’ın eseri
Ana kubbe zemin renginde Tophane işi renklerden esinlenildi Çarkıfelek tasarım ve uygulama, Hüseyin Kutlu ve Semih İrteş tarafından gerçekleştirildi Ana kubbe ortası Fatr Suresi, etrafı ise Mülk Suresi
Minber, Zeynep Fadıllıoğlu’nun ekibi Zf Design tarafından tasarlandı Minberin üzerine kâinatı temsil eden yaprak formları, Prof Tayfun Erdoğmuş tarafından yerleştirildi Mihrap da aynı isimlerin elinden çıkma
Avize içerideki en modern tasarım; pleksi, metal, ayna ve cam taşları bir arada kullanıldı Orhan Koçan ve Nahide Büyükkaymakçı tarafından yapılan dev avizede Allah’ın 99 ismi ve Nur Suresi yer alıyor İç avluda bulunan şadırvan tasarımı ve uygulaması da William Pye’ın işi…






Alıntı Yaparak Cevapla