Yalnız Mesajı Göster

Cevap : Türban için yanıt

Eski 08-28-2008   #38
VANDETTA
Varsayılan

Cevap : Türban için yanıt



Sayın Hakkı Yılmaz'ın bilgisinin,bu aşağıda açıklamalrıyla birlikte isimleri geçen ulemadan daha alim olduğunu (!) düşünerek bu alıntıyı buraya koyuyorum

Elmalılı Muhamed Hamdi Yazır:
“Cilbab” hakkında “Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır” “Tepeden tırnağa örten giysidir” “Çarşaf ve paçedir” Demiştir
Konyalı Mehmet Vehbi Efendi: “Hulasatü’l-Beyan isimli tefsirinde cilbab için “burgu ve çarşaf” demiştir
Ömer Nasuhi Bilmen Efendi: Kendi tefsirinde “Cilbab”ı çarşaf olarak tefsir etmiştir
Gördüğümüz gibi son devrin alimlerinden, herkesçe tanınan ve kabul gören üç tane tefsir aliminin “cilbab” hakkındaki görüş ve yorumları bu şekildedir
Şimdi de diğer ulema bu ayeti nasıl tefsir ediyor ona bakalım…
İbn Şirin: “Abide es-Selmani’ye, “…Dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle…” ayetinin manasını sordum O hemen büyük bir çarşaf alarak onunla bütün vücudunu örttü Başını da kaşlarına kadar kapattı Yüzünü de tamamen kapattı Yalnız sol gözünü açık bıraktı Böylece ayeti fiili olarak tefsir etti”demiştir
İbni Abbas radıyallahu anh: “Cilbab, yukarıdan aşağıya bedenin tümünü kapsayan bir aba ve örtüdür” “Kadın cilbabını alnının üzerine indirir ve oradan sıkar Alttan da burnunun üzerine kadar kapatır Yalnız gözleri açık kalmalıdır Yüzünün kalan kısmı ile göğsünü tamamen kapatmalıdır” demiştir
Ebu’s-Suud Efendi: “Cilbab”tan maksat, çok geniş ve uzun bir örtüdür Kadın bununla başın örttüğü gibi yüzünü ve göğsünü de örterek ayaklarına kadar salar Buna göre ayetin manası, “Kadınlar dışarıya veya yabancı bir erkeğin karşısına çıkacakları zaman, bu örtüyle yüzleini ve bütün vücutlarını örtsünler” olur”demiştir
Cevheri: “Cilbab”ı çarşaf diye tefsir etmiştir ve “Cilbab Çarşaftır” demiştir
İbni Cevzi: “Celabib kelimesinden maksat, normal elbiselerin üzerini kapatacak ve vücut hatlarını göstermeyecek bir örtüdür” Demiştir
Kurtubi: “Gerçek şu ki; cilbab; bütün bedeni örten ce kabarık kısmını göstermeyen örtüdür” demiştir
İbni Kudame: “Cilbab; giyilmeyerek entari üzerinden kuşanılır ve yüz örtülür” demiştir
İmamı Suyuti ra “Tefsiru’l-Celaleyn” İsimli tefsirinde: “Cilbab, bir ihtiyaç için kadın dışarıya çıktığı zaman vücudunu kaplayan ve geriye kalan kısmıyla tek bir gözü açık kalacak şekilde yüzünü örttüğü elbisedir” demiştir
Büyük tefsirci Alusi: “Kadınlar cilbablarını bütün bedenlerini örtecek şekilde giyerler, bir parçasını da başörtüsü yapıp yüzlerini de örterler” demiştir
Beydavi: “Hür kadınlar ihtiyaçları için dışarı çıktıkları vakit çarşaflarını giyer, başlarını, yüzlerini ve vücutlarını bununla örterler” demiştir
Savi ve Nesefi: “Cilbab çarşaftır” derler
İbni Kesir( ra): Cilbab baş örtünün üzerine giyilen ve bütün bedeni kaplayan bir örtüdür” demiştir
Taberi: “Cilbab; kadının bütün vücudunu örten örtüdür” demiştir
Zemahşeri, Mahalli,Kasani ve İbni Abidin; “Cilbab; bir parçası ile başın ve yüzün, diğer parçasıyla bedenin üzerine bırakılmak suretiyle bütün vücudun örtüldüğü örtüdür” demişlerdir
İsmail Hakkı Bursevi(ks): “Cilbab; dış örtünün bir göz müstesna yüzü bile kapatması demektir” demiştir
Muhammed Mahmud Hicazi Ahzab suresinin 59 ayetini şu şekilde manalandırmıştır: “Ey paygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına de ki; örtülerini üzerlerine salsınlar, bedenlerinin tümünü örtsünler, yolu görebilecekleri kadar müstesna olmak üzere yüzlerini de örtsünler
Ümmü Seleme (ra) annemiz demiştir ki: “Cilbablarından üzerlerini sıkı sıkı örtsünler” Ayet-i kerimesi nazil olduğu zaman, Ensar kadınları üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, başları üstünde kargalar varmış gibi idi” Bakınız buradaki ifadede “elbisenin rengi” dahi verilmiştir
Resulullah sav’e bir kadın sorar: “Olur ki birimiz tüm bedenini örten örtüyü bulamaz, bu takdirde ne olur?” Resulullah bunun üzerine: “Ona din kardeşi kendi cilbabından giydirsin” buyurmuştur Bu hadisin şerhinde birçok ulema dedi ki: “Zaruret icabı kadın dışarı çıkarsa din kardeşinin çarşafını ödünç alır ve onunla örtünür İmkan bulduğu müddetçe evinde giymiş olduğu elbisesiyle dışarı çıkması caiz değildir
Ümmü Hallad adında yüzü kapalı bir kadın Resulullah AS’a gelip Allah yolunda öldürülen oğlunu sordu Orada bulunanlardan birisi: “Oğlunu sormaya yüzün kapalı olarak mı geldin? Deyince Ümmü Hallad: “Oğlumu kaybettiysem hayamı da kaybetmedim ya! dedi Peygamber aleyhisselam: “Oğlun iki şehid ecri almıştır Çünkü onu ehli kitab öldürmüştür” buyurdu
Aişe radıyallahu anha: “Peygamber aleyhisselam’ın hanımları sabah namazını mescide kılarlar, sonra da karanlık sebebiyle tanınmadan önce çarşaflarına bürünmüş olarak evlerine dönerlerdi” buyurur
Aişe radıyallahu anha: “Safvan’ın istirca’ı ile uyandım Hemen çarşafım ile yüzümü örttüm Safvan, hicab emredilmeden önce beni gördüğü için tanıdı…” demiştir


Ebu Hayyan’a göre “Cilbablarını idna etsinler” ifadesi, bütün bedenin örtülmesini anlatır “Üzerlerine” denmekle de yüzleri kastedilmiştir Çünkü cahiliye döneminde kadınların açık olan yerleri yüzleri idi
Katade: “Kadın bunu(cilbabı) alnının üzerinden büker ve bağlar, sonra da burnunun üzerinden onu çevirir İsterse iki gözü görülsün Şu kadar var ki cilbab, göğsü ve yüzün büyük bir bölümünü örtmelidir” demiştir
Fahreddin Razi, Nisaburi, Nevevi ve Şerkavi Ahzab suresinin 59 ayeti için “Bu ayette kadınlara yüzlerini örtmeleri emrediliyor” derler
Muhammed Hamidullah “İslam Peygamber,” adlı eserinde, kadınların yüzünü örtmelerinin vacip oluşunu delilleri ile anlatmıştır
Es Süddi: “Kadın alnını ve yüzünü yalnız bir gözü açık kalacak şekilde örter” demiştir
Zemahşeri “Cilbablarını üstlerine alsınlar” ayetinin manasını şu şekilde vermektedir: ”Cilbablarını üzerlerine salıversinler ve onunla yüzlerini ve bedenlerin örtsünler
Kasani: “Yabancı kadının yüzüne bakmak caiz değildir” demiştir
İbni Abidin, Haskefi, Mevkufati, Merginani, Halebi, İbni Nüceym, Iraki, Kevseri, Aliyyül Kari gibi Hanefi ulemasını kahir ekseriyeti: “Genç kadın erkekler arasında yüzünü açmaktan men edilir” demişlerdir

Muhammed Said Bin Ramazan El Buti: “Bugün ki Müslümanların durumu fısk-u fücurun kötü ahlak ve terbiyenin yaygınlaştığı göz önünde bulundurulursa bu durumda kadının yüzünü açmasının caiz olduğunu söylemeye imkan bulunmadığı anlaşılmış olur” demiştir
İbni Ömer, İbni Abbas, Said bin Cübeyr, Abdulvaris ve Mekhul radıyallahu anh yüz ve ellerin örtülmesi emredilen ziynete dahil olduğunu söylemişlerdir
Hazreti Aişe radıyallahu anha bir haberde çok süslü ve renli bir başörtüsü giyen kadına: “Herhalde sen hivab ayetlerine iman etmeyenlerdensin Zira iman eden asla böyle giyinmez” buyurur

Bir sahih rivayete göre Temim kabilesinden üzerlerinde ten gösteren ince elbise bulunan bir kadın cemaati Aişe radıyallahu anha’nın yanına gelmişler, Hazreti Aişe onlara demiş ki: “Eğer siz Allah’a iman edenlerden iseniz ince elbise mümin hanımlara asla yakışmaz
Görüldüğü gibi İslam alimlerinin çoğunluğu çarşaf üzerinde durmaktadır ve kadının dışarı çıkarken yüzünü ve elleini çarşaf ile örtmesinin gerekli olmasında ittifak etmişlerdir


Açıkça “çarşaf” demeyen alimler ise, cilbab’ı kesintisiz bütün bedeni baştan aşağı örten geniş bir elbise olarak tarif etmektedirler ki, bu tarife en uygun olan kıyafet çarşaf, ferace ve cardır
Kadın boynu, omuzu, göğsü, kolu, koltuk altı, beli gibi uzuvlarının kısaca vücut hatlarının belli olmaması gerekmektedir İçini gösterecek kadar şeffaf, vücut hatlarını belli edecek kadar ince ve dar olmamalıdır Çünkü kadınların örtünmesinden maksat bütün şüpheli yolları kesmek, erkek ve kadınların kalplerinde dolaşan vesveseyi bertaraf etmektir

Allah-u Teala bizlere Hakkı Hak, Batılı Batıl bilip; batıldan uzaklaşmayı ve hakka tabi olmayı nasip etsin

__________________
Milliyetçilik,faşizmin millete yutturulabilir halidir,aksini iddia edenler kendi milliyetçiliğini
savunanlara saygı duysunlar!
Tek çare;Din birliğidir


Alıntı Yaparak Cevapla