10-21-2012
|
#3
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı
14 Geribildirim ( feedbock)
Hedefin, kaynağın mesajına verdiği yanıt, geri bildirim olarak adlandırılır Geribildirimin önemi,iletişim sürecinde bir kez kodlanıp kanal ve araçlara sokulduktan sonra denetimden çıkan mesajın izlenebilmesini, alıcısına ulaşmadığını, istenilen biçimde algılanıp algılanmadığını, iletim sırasında bir bozulma yada sapmaya uğrayıp uğramadığını, gerçekleşmesi beklenen amacın ne ölçüde gerçekleşebileceğinin öğrenilebilmesini olanaklı kılmasından kaynaklanır
15 Amaç
Tanıtıma yönelik iletişim sürecinin amacını, “alıcının dikkatini ve ilgisini çekerek, haber ve bilgi vererek onun sahip olduğu imaj üzerinde istenilen yönde belirli etkiler yaratarak, bir tutum ve davranış değişikliği yaratma çabasıdır” biçimde tanımlamak mümkündür
9 Tolungüç, s18
10 CKozlu uluslar arası pazarlama, (Ankara: İş bankası Kültür yayınları,1986),s:22
2 Tanıtma Olgusu ve Pazarlama Boyutu
21 Turizm Pazarlamasının Tanımı-Amaçları ve Özellikleri
ATurizm Pazarlamasının Tanımı ve Amaçları
Günümüzde bir bilim dalı olan pazarlama, gelişimi süresince çeşitli biçimlerde tanımlanmıştır:
Tüketicinin satın alma arzusunu ve gücünü belirli bir ürün veya hizmet için fiili talebe dönüştürmek ve bu ürünü veya hizmeti işletmenin kar veya bir diğer amacını gerçekleştirmek üzere tüketiciye veya kullanıcıya ulaşmak için gereken tüm işletme faaliyetlerinin organizasyonu ve yönetimi
Pazarlama, zaman,yer ve sahiplik faydalarının yaratılması sağlayan eylemdir Pazarlama ihtiyaçları ve istekleri değişim yoluyla doyurmaya yönelik insan eylemleridir Pazarlamanın tanımından çıkan ortak noktalar sonucunda turizm pazarlaması şu şekilde tanımlanabilir
Turizm pazarlaması; 1975 yılında Kanada’nın Ohawa kentinde yapılan Dünya Turizm Örgütü toplantısında şu şekilde tanımlanmıştır; “Turizm pazarlaması; bir turistik istasyonun yada turizm işletmesinin en yüksek kazanç elde etme hedefine uygun olarak; turizm ürününün pazarda iyi bir yer almasını sağlamak amacı ile turizm talebinden özelliklerini de dikkate alarak turistik ürün ile ilgili araştırma, tahmin ve seçim yapmayı hedefleyen ve bu konularda alınacak kararlarla ilgili bir yönetim felsefesidir”
Turizm pazarlamasına ilişkin çabaların amaçlarını genel pazarlama amaçlarına uygun olarak aşağıdaki gibi gruplamak mümkündür
Mevcut pazarı korumak, diğer ifadeyle işletmeye veya ülkeye yönelik turizm talebini en azından aynı düzeyde sürdürmek
Pazarda potansiyel talebi, fiili talep biçimine dönüştürmek yani: turizm olayına katılabilecek olanaklara sahip bulunan, ancak bunu henüz gerçekleştirememiş kitleleri turizme çekmek
Yeni pazarlar yaratmak, önceden bilinmeyen, ulaşılmamış veya gereğince değerlendirilmemiş pazarlara girmek başka işletmelere veya ülkelere yönelik turistik talebi çekerek turizm ürünlerinin satış alanını genişletmek
Turizm ulaştırması konusunda: güvenilir ve verimli işletmecilik geliştirmek
Gezi turizmini, tatil turizminden ayırmak,
Turistik merkezlerin alt yapılarını ve kamuya ilişkin donanımlarını iyileştirmek
Yatakların doluluk oranlarını yükseltmek
Turistik üretim sisteminin kullanımını rasyonelleştirmek
Fiyatlarla hizmetler arasında optimal bir ilişki kurmak
Arzı sürekli olarak turistlerin değişen özelliklerini uyarlamak
Turistik reklamı yoğunlaştırmak ve iyileştirmek
Özetlenecek olursa; turizm pazarlaması ile ilgili çabalar, satışları arttırarak sağlanan getirinin yükselmesi amacını taşır Modern pazarlama anlayışı içinde bu amacı gerçekleştirmenin yolu ise; mevcut ve potansiyel tüketicinin ihtiyaçlarını doğru belirleyerek ve onu en üst düzeyde tatmin ederek kar sağlamak11
Turizm endüstrinde üretilen mal ve hizmetlerin pazarlamasında endüstri ürünlerinin pazarlanmasından farklı bazı özellikleri bulunmaktadır Bunlar ana hatlarıyla altı grupta toplanabilir12
1) Olağan tüketim mal ve hizmetlerinden farklı olarak turizm ürünü, iki ayrı düzeyde pazarlanmaktadır Bunlardan ilki, ulusal veya bölgesel resmi turizm örgütlerinin genel olarak ülkeye veya bölgeye turist çekebilmek amacıyla yaptıkları pazarlama çalışmalarıdır Bunlar, herhangi bir turizm ürününün doğrudan satışına yönelik olmayan, ülkenin veya bölgenin pazarda tanıtılmasını, turistin ikna edilmesini ve ülkenin turizm çekiciliklerinin genel ve uygun bir imajının yaratılmasını amaçlayan çalışmalardır Bu amaçları gerçekleştirmek üzere ulusal resmi turizm örgütü, ülke içinde ve dışında turiste doğru ve ayrıntılı bilgiler verecek turizm tanıtma büroları ağı kurmak ve turizm ürünün çekicilik, ulaşılabilirlik ve tesisler yönünden oluşturulmasına katkı sağlamak durumundadır
|
|
|