ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=976162)

Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:09 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta!

TEknik Bilgiler

Hiç bir şey, bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu, kazasız belasız, mutlu bir sürüş aaafi yaşayacağını garanti edemez. Bir dönem, Amerikan Motosiklet Güvenlik Vakıfları'nın görevlendirdiği bir komisyona şöyle bir görev verildi: Komisyon, Güvenli emniyetli motosiklet sürüş kurallarını tayin eden, bu kuralları düzenleyen yönergeleri ve esasları belirleyecekti... Sonunda 2.500 e yakın değişik aktiviteyi içeren bir katalogla çalışmalarını sonlandırdılar!..96 adet püf noktası tespit ettiler....



Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:09 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

TRAFİK STRATEJİLERİ:

Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir Ancak bunun limitleri vardır Her türlü tehlikeden uzak durmak ve rüzgarın yüzünüzdeki tatlı esintisini daima hissetmek için şu püfleri dikkate alın:


Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:09 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

1 - Zamanlama Kavramı / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez Şeridin ardındaki yerimizi tekrar alana kadar sollamamızı otoban hız limitlerinde mi, yoksa abartılı olmayan, yumuşak bir gazlama ile mi tayin etmeliyiz?






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:09 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

2 - Zamanı iyi hesaplayın / Karşı yönden gelen araç veya tepeüstü, viraj gibi kör noktalar bizden ne kadar uzakta? Bunu iyi bilmek, sizi muhtemel bir toslaşmadan kurtaracaktır






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

3 - Asla öndeki aracın dibine sokulmayın / Önde bulunan, takip ettiğiniz araç, kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği sırada içinizden sayın: "Binbir.. Biniki..." Eğer o noktaya siz "İki" dediğiniz anda varmışsanız, bilin ki çok yakın takip yapıyorsunuz.






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

4 - Her aracın seyir çizgisini kestirin / Aracın seyrettiği şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

5 - Kararsızlık içinde gidonu sağa sola seyirterek sürmeyin / Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen gösterin






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

6 - Tehirli dönüşler / Dönemeçin mümkün olduğunca en dış tarafından başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz, merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığı baskıyı da azaltırsınız






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

7 - Diğer araçlarda kayması muhtemel yükleri gözlemleyin / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi, saçılması riski bulunmaktadır. Taş, kaya yüklü bir kamyon ya da ev eşyası yüklü açık kasa bir kamyonet gibi tehlikeli şekilde yük taşıyan araçları belirleyin. Aranızdaki mesafeyi sabit tutun ve en sağdan seyredin. Bu, kaçış için size bariz bir üstünlük sağlar.






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:10 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

8 - Asla ufkunuzu kapayan, görüşünüze engel teşkil eden hacimdeki araçların arkasına takılmayın / Kamyonlar, kamyonetler ve diğer önünüzü ve dolayısıyla trafikte gerçekleşen hareketleri, tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun. Bu aynı zamanda sizin karşı taraftan gelen araçlar tarafından görülmemenize neden olarak, ikincil bir riske de yol açar. Eğer sollayacak fırsatınız yoksa mümkün olduğunca geride kalın. Hatta sabit kalın, bırakın bir kaç otomobil sizi sollasın ve aralığı doldurup, size güvenli bir mesafe oluştursun.






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:11 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

9 - Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin etmelidirler Büyük bir metropolün, bir yerlere yetişme çabasında olan sürücülerle dolu, yoğun trafiğiyle boğuşmaya kalkmayın

--->: Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! frmacil sayfa 2iki --->: Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta!




Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:11 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

10 - Temel kontroller: / Yalnızca dikiz aynalarınıza ya da çevresel, periferik görüşünüzün yeterli olduğuna güvenmeyin Her şerit değişikliğinde şunları uygulayın:






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:11 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

11 - Niyetinizi belli edin / Şerit değiştirirken en az iki tam saniye, dönüşlerde en az dört tam saniye sinyal yakın






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:11 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

12 - Sollama yapmadığınız sürece, olabildiğince sağ şeritte seyredin






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 06:11 PM

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler
 

13 - Sizden daha hızlı olanlara yol verin / Bu yapılabilecek medeni bir davranıştır
14 - Meskun mahallerde, şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye çarpmanızla şonuçlanan bir faktördür Şehir içinde ise bu "bir şeyler" çok fazlasıyla bulunmaktadır!







Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.