ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=973815)

Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 05:48 PM

Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi
 

BİLİRKİŞİ TRAFİK KAZA RAPORU Trafik Bilgisi

[B]

Kazanın Yeri : …. İlçesi A Beldesi Mehmet Akif Caddesi 100yıl İlköğretim okulu yanı

Kazanın Nevi :Ölümlü Trafik Kazası

Olayın Tarihi ve saati :12.04.2006,saat 09.30

M C.savcısı K Ç bilirkişi olarak ataması üzerine 0lay yerinde yapılan inceleme, yolda ki mevcut izler ve İfadelere göre

OLAY YERİNİN TETKİKİ

Olay yeri As Beldesi Yeşil Pınar mahallesi 80 yıl İlköğretim okulu yanında geçmekte olan Mehmet Akif Caddesi üzerinde olduğu ve caddenin fazla işlek olmadığı, görülmüş ve olay yerinde yapılan tetkikinde havanı kapalı ancak görüşün açık olduğu, yolun parke kuru eğimli(%5)olduğu ,Kazaya karışan As belediyesine ait 35 .. 15 plakalı İveco Eurobus e.2005 model otobüsün yolun tam ortasında durmuş vaziyette olduğu otobüsün 7.60 metre önünde ve okul lojman giriş kapısına 3.20 cm uzaklıkta 5-6 yaşlarında bir kız çocuğu sağ yanağı yere yapışmış yatıyor vaziyette yatıyormuş pozisyonda ve kafasını üzerinden tekerlek geçmiş olduğu için otobüs istikametine doğru beyni tamamen parçalanmış ve beyin dokularını yaklaşık 3 metre çapında dağılmış olduğu,aracın sağ ön ve arka tekerlek üzerinde maktule ait beyin parçacıkların yapışık vaziyette olduğu, maktulle otobüs arasında beyin parçalarının izinden oluşmuş 6.90 lastik izi ve 70 cm fren izi maktulun ilersinde herhangi bir lastik izi görülmemiş, yolun genişliği 7.30 metre olduğu,bölünmemiş çift yönlü ve işlek olmayan bir yol olduğu herhangi bir tümsek,taş ve çukurun bulunmadığı, parke taşınla döşenmiş yol olduğu tespit edilmiş; çarpma noktası ve diğer ölçeklerde ek’teki krokide gösterildi.

OLAYIN OLUŞ ŞEKLİ

Olay günü sürücü F D sevk ve idaresindeki 35 .. 15 plakalı 2005 model ıveco marka As belediyesine ait belediye otobüsü ile Göçlük mahallesinden hareketle almış olduğu anaokulu öğrencisini Mehmet Akif caddesi takiple , 80 yıl ilköğretim okulu yanına geldiğinde, okul önünde aracını durdurmuş, yolcu olarak almış olduğu okul öğrencisini indirmiş, sonra aracını tekrar kalkış yaparak hareket ettiği, lakin bu esnada indirmiş olduğu yolcu çocuğa yüzünü çevirek bakarak yoluna devam ettiği anda olay mahallinde yaya maktule ana okul öğrencisi ine zengine karşıdan karşıya geçim yapmasını fark etmeyerek 1-2 metre giderek M ZENGİ çarpmış çarptıktan sonra önünde bir şey görmediği için 3-4 metre daha ileri gittikten sonra durmuş, aracı boşa almış ,aracın dikiz aynalarını kontrol etmiş ve şaşılmanın etkisi ile aracı geriye salmış geriye doğru giderken ; Yaya M ZENGİ aracının sag tarafında bulunan lastikleri üzerinden gecmesi neticesinde ölümlü trafik kazası meydana gelmiştir.

BİLİRKİŞİ DÜŞÜNCESİ :

Araç sürücüsü F .D olay sonrasında vermiş olduğu beyanda Otobüs içersinde bulunan öğrenciyi ön kapıda indirmiş,çocuğun arkasından baktığını ve daha sonra 1-2 metre aracınla ilerledikten sonra çarpma sesi duyduktan sonra 3-4 metre ileriye gitmiş durmuş aracı boşa almış, aracın dikiz aynalarına baktığını , şaşırmanın etkisi ile geri geldiğini ve kalkış yaparken ön tarafı gösteren aynaya bakmadığını beyan etmiştir.

Olay yerinde yapmış olduğum incelemede ve bahse konu otobüs koltuğuna oturduğumda ön tarafı rahatlıkla göründüğü hatta önü gösteren küçük aynaya bakıldığında ön tampon kısmını net bir şekilde görülmekte olduğu tespit edilmiştir..Araç sürücüsü F. D Otobüsünle Kalkış yaparken seyir güzergahını kontrol ederek Kalkması gerekirken araç sürücüsü otobüs içersinde yolcu olarak bulunan çocuğun ön kapısında inen çocuğa bakmasından dolayı otobüsün önünden gecen yaya M. ZENGİ dikkatsizliği neticesinde görmemiş ve aracın ön tampon kısmını gösteren küçük aynaları kontrol etmeden ve seyir güzergahını kontrol etmeden kalkış yapmıştır. Maktule yaya M. ZENGİ ise de Duran Otobüsün hareket etmeyeceğini düşünmüş ve araç sürücüsü kendine yol verdiğini zannetmiştir. Araç sürücüsün ilk çarpma sesi duyduğunda hemen aracı durdurmalı araçtan inip etrafı kontrol etmeliydi. Şayet araç sürücüsü okul önünde aracını hareket ettirmeden önce aracın önündeki küçük aynalara bakarak ve diğer aynalara bakarak hareket ederek ve korna çalınarak hareket etmeliydi. Bahse konu yerin okul olduğu ve okul kapısını giriş yeri araç sürücüsü tarafından bilinmektedir.( burada herhangi bir çocuğun yola çıkabileceği düşünmeli,.çarpma noktası okul giriş kapısına paralel bir noktada olduğu için araç sürücüsü burada okula ait öğrencilerin karşıdan karşıya geçiş yapacağına düşünerek bir okul geçitti olarak düşünmeli) Bahse konu olay mahallinin okul önü olması dolayı sürücülerin bu mahalde çok dikkati bulunması lazım iken hatta karşıdan karşıya gece bilecek öğrencilere ilk geçiş hakkını tanıması lazım iken riayet etmediği kendisinin vermiş olduğu savunma beyanında söylediği gibi paniklemesinde dolayı aracını geriye salmış tekrar yaya çarpmış ,yayanın ölümüne sebebiyet vermiştir.

NETİCE VE KANAAT

1- 35 .. 15 plaka sayılı sayılı As Belediye otobüs sürücüsü F. D. 2918 sayılı karayolları trafik kanun 84 maddesinde i fıkrasında belirtilen asli kusurlardan manevraları düzenleyen genel şartlara uymama ”kurallığını işlediğinden ve aracını seyir güzergahını gözetlemeden dikkatsiz davrandığından BİRİNCİ DERECEDE KUSURLU OLDUĞU

2- Olayın oluş şekli dikkate alarak ve tanığın; Maktule M ZENGİ annesinin hasta olduğunu beyan etmesi, ve Maktule M ZENGİN yaşı küçük olmasını dikkate alarak kendisine kabahat ve kusurun mümkün olmadığını kanaatine varılmıştır`;

İş bu u Bilirkişi trafik kazası raporu tarafımca tanzim edilerek imza altına alınmıştır.17.04.2006

ALINTIDIR

Trafiklife sitesinden alıntıdır



Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 05:48 PM

Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi
 

BİLİRKİŞİ TRAFİK KAZA RAPORU

Kazanın Yeri : İlçesi Eski İtfaye Kavşağı(Hürriyet Caddesi İle Hükümet Caddesi Kavşağı
Kazanın Nevi :Yaramalı Maddi Trafik Kazası
Olayın Tarihi ve saati :21.12.2004,saat 21.40
Dosya Nosu : Asliye Ceza Mahkemesi 2005/116 sayılı dosya

Asliye Ceza Mahkemesi’nin 2005/116 E sayılı dosya üzerinde görüş ve kanaat bildirmek üzere tarafıma tevdi edilen dosya tetkik edildi. Dosya içerine göre

DAVA DOSYASINI İRDELENMESİ VE KAZANIN OLUŞ ŞEKLİ

Olay yerinin E 87 Devlet Karayolu olduğu meskun mahal, havanın yağmurlu, gece, bölünmüş yol, zeminin asfalt, dört yönlü kavşak olduğu, yolun genişliği 7 metre, çarpma noktasının bölünmüş yolun İzmir istikametine doğru sol şeritte kavşakta olduğu dosyadan anlaşılmıştır..
Olay günü sürücülüğünü Önder Güngör’ün 45 PA 999 plakalı Pamukkale firmasına ait otobüs ile Hürriyet Caddesi üzerinde bulunan Pamukkale yazıhanesinden yolcuları aldıktan sonra İzmir istikametine doğru hareket ettikten sonra eski itfaiye kavşağında Bergama istikametine doğru dönüş yaptığı sırada Bergama Devlet Hastanesinden İzmir Tepecik Hastanesine zehirlemeden dolayı hasta götüren, sürücülüğünü Ergün OVACIK’ın yaptığı 35 VKL 75 plaka sayılı ambulansın ön kısmı ile 45 PA 999 plakalı yolcu otobüsünün sol arka köşe kısmına çarpması neticesi yaralamalı maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmiştir.

SONUÇ VE NETİCE:

1- Geçiş üstünlüğüne sahip olan araçların 150 metre ilerde görülebileceği dönerli veya yanıp sönen lambaların ve 150 metre ilerde siren sesinin duyurulabileceğini göz önüne aldığımızda araç sürücüleri geçiş önceliğine sahip araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak , gerekiyorsa durmak ve araçın tamamen geçilmesine kadar beklemeye mecburlardır. Fakat 45 PA 999 plaka sayılı otobüs sürücüsü Önder GÜNGÖR bu ambulansın fark ettiği halde beklememiş , eski itfaiye kavşağında bulunan Geri dönülmez levhasını dikkate almayarak, Dönüş yaptığı esnada arkasında gelen Ambulansı emniyetle duramayacak bir şekilde yaklaşmış olduğu halde ,ambulansın geçmesini beklememiştir. Arac sürücüsü Önder GÜNGÖR 2918 Sayılı Trafik Kanunun 84. Maddesinde belirtilen asli kusurlardan “ Doğrultu Değiştirme Manevraları Yanlış Yapmak” kurallığını işlediği, ve aynın kanun 47-1-c “Trafik işaret Levhasını uymamak” kurallığını ve “ geçiş önceliğine sahip aracın gecişini beklemeden dönüşe geçtiğinden” ; TAMAMEN VE KABAHATLİ OLDUĞU

2- 35 VKL 75 plaka sayılı ambulans sürücüsü Ergün OVACIK ise araçta bulunan siren ve tepe lambası vasıtasıyla 45 PA 999 plaka sayılı Otobüs sürücüsü Önder GÜNGÖR

tarafından kendisini fark ettiğini ve kendisini geçene kadar bekleyeceğini veya taşıt yolu üzerinde kendisine yol vereceğini düşüncesiyle geçiş yapmıştır. Geçiş üstünlüğüne sahip aracların Karayolları Trafik Kanun ve Yöneltmeliklerinde kısıtlamalara bağlı değildir bu yüzden ambulans sürücüsü Kavşaklara yaklaşırken aracını hızını azaltmak mecburiyetinde değildir.35 VKL 75 plaka sayılı ambulans sürücüsü Ergun OVACIK’IN kazanın oluşumunda herhangi bir KUSURUN BULUNMADIĞI ;
Görüş ve kanaatine varılmıştır.

Bilgilerinize arz ederim.01.05.2006

Trafiklife sitesinden alıntıdır


Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 05:48 PM

Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi
 

Bu raporu Kendin yazmış olarak göstermişinBiraz emeğe saygı göster Rapor benim tarafından yazılmıştır kaynak olarak olarak göstersen iyi olur






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 05:48 PM

Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi
 

Alıntı yapılan siteyi ziyaret ettim emeğiniz için teşekkurler, Alıntı olduğu yazılması en doğal emek hakkıdır

Uyarınız için teşekkurler






Prof. Dr. Sinsi 10-21-2012 05:48 PM

Bilirkişi Trafik Kaza Raporu Trafik Bilgisi
 

www.crashteams.com

3 boyutlu animasyonları görmek isterseniz mmutlu@crashteams.com mail atabilirsiniz,

Ölümlü Damperli Kamyon Kazası

Giriş:

Bizlerden, Mustafa Özel kavşağı ve kartopu caddesinde, 1990 model Fatih marka damperli kamyon ile 1992 model Doğan L marka binek otonun çarpıştığı bir hadiseyi değerlendirmemiz istendi.

İki araç arasındaki kayda değer kütle farkının sonucu olarak, binek oto olan araçta birden fazla ölüm vakası meydana geldi.

Araç-1: Ramazan Akpınar tarafından kullanılan Doğan L marka sedan aracın plakası 26 ii 547 idi. Araç 1 aşağıda görüldüğü gibi sağ tarafından darbe aldı. Aracın fotoğrafta görüldüğü gibi çatısında meydana gelen hasarın, kurtarma operasyonu esnasında bükme işlemini gerçekleştirmek için kullanılan kesme aletlerinin kullanılması sonucunda oluştuğunu belirtmek gerekir.

Araç-2: Kerim Çakır tarafından kullanılan Fatih marka damperli kamyonun plakası 26 ii 063 idi. Araç sağ ön köşesinden küçük bir hasar aldı.

Görüşler

Şunu anlıyoruz ki bu kazayla ilgili tartışmanın temeli kaza anının polis raporu doğrultusunda ifade edilen yer ile kaza anında medya tarafından çekilen fotoğrafların uyuşmazlığından kaynaklanıyor.

Tarafımızdan şu soruların cevabı önem arz etmektedir:
  • Damperli kamyonun yaklaşık çarpma hızı kaçtır?
  • Damperli kamyonun, fren izlerinin başlangıcındaki yaklaşık hızı kaçtır?
  • Eğer çarpışma, polis ve bilirkişi tarafından çizilmiş şemalarda gösterildiği gibi yolun ortasında meydana gelmiş olsaydı, her iki aracın nihai durma yerleri neresi olacaktı (lütfen animasyonlarla gösteriniz) ?
  • Eğer damperli kamyonun sürücüsü, diğer bütün koşulların aynı kaldığı varsayılarak, 55 k/s’lik hız limitine uygun hareket etseydi, çarpışma meydana gelir miydi?
  • Eğer damperli kamyonun sürücüsü, hesap edilen 83-93 k/s’lik hızla seyrederken, aracın sola döndüğünü gördüğü anda sağ yerine sola sapsaydı çarpışma meydana gelir miydi?
Çarpışma Hizası

Doğru hasar sıralaması yapmanın ilk adımı, araçları azami çarpışma modelleri kullanmak suretiyle zarar deformasyonuna göre sıralamaktır. Biz de bunu yaptık, sonuç aşağıdadır.

Gerçekleşmiş hasarı karşılaştırarak, çarpma hizasını belirledik. Ancak bu raporu yazan kişinin kaza hasar bilgilerini bu fotoğraflardan edindiğini, sonuçların gerçeğe yakın fakat tahmini olduğunu lütfen dikkate alınız.

Bu yaklaşımı kullanıldığında gerçekçi mesafe sonuçları şu şekildedir:

Şahin 15 – 25 km/saat
Fatih çarpışma 65 – 75
Fatih ilk fren 83 – 93 km/saat

Ölümlü Kaza
F*3 İvme Raporu

Organizasyonu gerçekleştiren Türkiye Kaza Takımı Olay Eskişehir

1.Araç (doğan L ) Veri M.Kennedy Oluşturulduğu Tarih 25/10/2008

Toplam Ağırlık (kg) 1134
Son (duruş) Hız derecesi 0.00
Kalkış Açısı 112.6
Kaza Öncesi Uzunluk 12.38
Kaza Öncesi Sürtünme 0.00
Kaza Sonrası Uzunluk 17.88

Sürtünme Değer Uzunluk(m)
1 0.30 17.88

2.Araç (Fatih) Veri

Toplam Ağırlık (kg) 6000
Son (duruş) Hız derecesi 0.00
Yaklaşım Açısı (degs) 112.8
Kalkış Açısı (degs) 115.8
Kaza Öncesi Uzunluk (m) 15.53
Kaza Öncesi Sürtünme (m) 0.70
Kaza Sonrası Uzunluk (m) 23.39

Sürtünme Değer Uzunluk(m)
1 0.70 23.39

Doğan L sonuçları

Vi (KMH) 19.45
Vo (KMH) -19.45
Vf (KMH) 36.94
AV (KMH) 34.50
AV.X (KMH) -13.27
AV.Y (KMH) 31.85
PDOF (degs) 81.2

Fatih sonuçları

Vi (KMH) 87.57
Vo (KMH) 70.01
Vf (KMH) 64.54
AV (KMH) 6.52
AV.X (KMH) 6.51
AV.Y (KMH) 0.34
PDOF (degs) 31.5

Üçüncü yaklaşımımız, ilk iki yaklaşımın sonuçlarını kullanarak bir simülasyon oluşturmaktı. Simülasyon programı SMAC kullanıcı bilgileri doğrultusunda yörüngeleri belirlemek için milyonlarca eşzamanlı hesaplama yapar. Bu olayda çarpışma hızını damperli kamyon için 70 km/saat Doğan L için ise 20 km/saat belirledik, ve sonuçlar tam olarak doğruydu. Araçlar gerçek fren izlerince ortaya konulan belirli bir yönde hareket etmiş ve damperli kamyon gerçek konumda durmuştur. Doğan L hemen hemen aynı durumdaydı ve tek sapma trafik adası beton kenarlarıyla ve son olarak yol kenarındaki kaldırım kenar taşıyla gerçekleşen iki ikincil çarpışmadan kaynaklanmıştı.
Simülasyon yazılımı dahilinde bu koşulların telafisi mümkün değildir.

Bu simülasyonun doğrulanması, lineer momentum sonuçlarını güvenmemizi sağlıyor. Lütfen ekteki SMAC raporu gözden geçiriniz.

Biz SMAC’ı aynı zamanda, kaza, soruşturmayı yürütenlerin belirlediği gibi tam kesişme noktasının ortasında gerçekleşmiş ise, kaza anında araçların nerde durabileceğini belirlemek için kullanıyoruz.

Lütfen aşağıdaki şemaya bakınız. Görebileceğiniz gibi araçlar, kaza kesişme noktasının ortasında meydana geldiğinde oldukça farklı şekillerde duruyorlar ve farklı yönlere hareket ediyorlar. Bu ve diğer sebeplerden dolayı, fotoğraftaki görüntünün de işaretiyle, soruşturmayı yürütenlerin kaza noktası belirleme konusunda hata yaptıkları net olarak gözükmektedir.

Pek açıktır ki, damperli kamyonun hızı kazanın sebeplerinden biridir. Rahatlıkla görebiliriz ki, bir aracın hızı, hız sınırının çok üzerinde ise (50 km/saat), hızın, kazadan kaçınma olanağını nasıl etkilediğini daha yakından incelemeliyiz. Bu durumda, sola dönüş niyetinde olan binek otonun görüş mesafesini öğrenmek istersek, kazadan 4.06 saniye önce sola doğru dönüş anındaki durumunu dikkate almalıyız. Bu noktada, kullanılan hız olan 22 km/saat ve 70 km/saatte (daha yüksekte olabilir) net bir şekilde görüş mesafesi problemi mevcuttur.

Kazadan Kaçınma İhtimallerinin Analizi

Aynı zamanda sola dönen otomobille ilk karşılaştığında damperli kamyon sürücüsünün 55 km/saat hızla seyretmesi durumunda olabilecekleri inceledik. Sürücünün aynı şekilde ama daha düşük hızla frene bastığını farz ettiğimizde, söz konusu ihtimali, öncelikle algılama tepkisi esnasında, damperli kamyonun 88 değil 55 km/saat hızda olması halinde gerçekleşecek ve 14 metre olarak bulunan mesafe farkını hesaplayarak tahmin ettik.

Bu, damperli kamyon sürücüsüne aracını yavaşlatmak için çok daha büyük bir mesafe sağlayacaktı. Hatta, frene basacağı nokta, çarpışmanın 30 metre öncesinde olacağı ve 55 km/saat hızda seyrederken, tam olarak durabilmek için yalnızca 17 metreye ihtiyaç duyacağı düşünüldüğünde, bu çarpışma hiç meydana gelmeyecekti. Aşağıda, matematiksel süreçte özetlenen olasılıklar yer almaktadır.

Kaza takımı – Türkiye Çarpışma Dinamikleri Raporu

Sonuç:
  • Kaza hızlarını şu şekilde belirledik:
Doğan L çarpışma 15 – 25 km/saat
Fatih çarpışma 65 – 75
  • Fatih’in ilk fren hızı 83-93 km/saat.
  • Çarpışma yolun ortasında gerçekleşseydi her iki aracın da durma konumlarına, belgelenmiş gerçek durma konumlarından açık bir biçimde farklı şekilde geleceğini ortaya koyan SMAC çıktı şemasına başvurmanızı tavsiye ederiz.
  • Damperli kamyonun sürücüsünün gerçek hız olan 83-93 km/saat yerine 55 km/saatte seyretmesi durumunda, aracın sola döndüğünü gördüğü anda, herhangi bir çarpışma olmaksızın 14 metre içinde rahatça durabileceğini hesapladık ve kanıtladık.
  • Damperli kamyon sürücüsünün yasal hız olan 55km/saatte seyretmesi, ve fren yapıp sağa kıracağına sola kırması durumunda, otomobille çarpışmadan birkaç metreyle kurtulacağını gösterdik.
Size, yukarıdaki 5 sonucu destekleyen, iki alternatif senaryonun, tanımlanan matematiğe uygun 3 boyutlu animasyonlarını da sağlıyoruz.

Bu raporun sizlere destek sağlayacağına inanır ve soru ve açıklama ihtiyacı halinde bizimle irtibata geçmenizi rica ederiz.







Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.